برنامه شب احیا و افطاردهی در موزه‌های مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: برنامه شب احیا و افطاردهی در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و موزه‌های مازندران برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی عصر چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در جلسه ستاد خدمات سفر که در دفتر سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد، در خصوص اقدامات دبیرخانه ستاد خدمات سفر،گفت: با توجه به تاکیدات استاندار مازندران در همایش شهرداران استان باید میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران در این استان باشیم و برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: مازندران هم مقصد و مسیر گردشگری داخلی است و هم با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز ، دیار علوی مازندران باید برنامه‌ریزی متفاوتی برای مسافران و گردشگران داشته باشد.

ایزدی ادامه داد: دستورالعمل‌های ستاد سفر به تمام کارگروه‌ها و مسئولان کمیته ارسال شده است.

او با بیان اینکه از ۱۳ کمیته ستاد خدمات سفر ۱۱ کمیته کار و اقدام خود را انجام و صورتجلسه را به دبیرخانه ارسال کردند، افزود: تمامی کمیته‌ها، باید نمایندگان خود را به دبیرخانه معرفی کنند.

ایزدی به استفاده از بخش خصوصی و گروه‌های مردم نهاد در ستاد اجرایی سفر تاکید کرد.

او با اشاره به تاکیدات وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص سرویس‌های بهداشتی، مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی که باید ساماندهی شوند، گفت: تمام این اماکن با توجه به ماه رمضان از مسافران و گردشگران میزبانی می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: باید ستاد خدمات سفر به طور پیوسته با توجه به اینکه مازندران مقصد گردشگری کشور است، به فعالیت خود ادامه دهد.

ایزدی به تاکید استاندار برای فضاسازی شهری توسط شهرداران استان اشاره کرد.

او در خصوص نمایشگاه صنایع‌دستی در استان، اظهارکرد؛ امسال در ۲۷نقطه استان نمایشگاه صنایع‌دستی برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران ادامه داد: ۴ بازارچه ملی در شهرهای رامسر، نور، ساری و نوشهر راه‌اندازی خواهد شد.

او خاطرنشان کرد. در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و موزه‌ها برنامه شب احیا و افطاردهی اجرا می‌شود.

واحدهای پذیرایی بین‌راهی و داخل شهر برای پذیرایی گردشگران برنامه داشته باشند

قاسم عزیززاده گرجی امروز در این جلسه با اعلام اینکه دبیرخانه ستاد اجرایی سفر امسال از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ با توجه به ماه رمضان و تعطیلی عید فطر فعال است، گفت: کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد اجرایی سفر برنامه‌های عملیاتی خود را تهیه و تدوین کرده و به دبیرخانه ارسال کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی واجتماعی مازندران افزود: واحدهای پذیرایی بین‌راهی و داخل شهر برای ارائه خدمات و پذیرایی مسافران و گردشگران برنامه داشته باشند.

او تاکید کرد: شهرداران با توجه به بحث زیباسازی، فضاسازی، جمع آوری زباله‌ها و برنامه‌های فرهنگی که بسیار مهم است باید در بحث خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران توجه جدی داشته باشند.

عزیززاده گرجی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها در بحث گردشگری و حضور بسیار گردشگران و مسافران استفاده‌ شود، گفت: باید فرهنگ غنی استان را به همگان ارائه دهیم تا با این فرهنگ‌ها آشنا شوند.

او با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های گردشگری استان به عنوان فرصت استفاده مطلوب کرد؛ خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های پنهان و آشکار گردشگری را احصاء و برای استفاده بهتر در دستور کار قرار دهیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به حفظ حرمت ماه رمضان در تعطیلات نوروز تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha