یزد را به مهد رویدادهای بین‌المللی تبدیل می‌کنیم

استاندار یزد گفت: ما می‌خواهیم استان و شهر تاریخی و جهانی یزد برای بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان شناخته شده باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مهران فاطمی روز گذشته ۱۶ اسفندماه در نشست با جمعی از سفیران و نمایندگان مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در یزد با اشاره به اینکه شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری ACD کشورهای آسیایی معرفی‌ شده است، افزود: هدف ما این است که بتوانیم ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خودمان را با کشورهای دوست و همسایه ایران عزیز را به اشتراک بگذاریم.

استاندار یزد ادامه داد: این رویدادها می‌تواند زمینه ارتباطات بین‌المللی تجاری، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، پزشکی، صنعتی، معدنی و سایر حوزه‌ها علم و فناوری را فراهم نماید که امیدواریم این اهداف مهم و راهبردی بتواند به ما کمک کند.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) هم در این نشست گفت: بر این باور هستیم که یزد به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران، عضو مهم و کلیدی همکاری اقتصادی است و در راستای پیشرفت همکاری و گسترش و توسعه همکاری و همگرایی در چارچوب سازمان همکاری اقتصادی سهم بیشتر خواهد گذاشت.

خسرو ناظری افزود: تاکنون در ۲ شهر امکان نشست بوده که ابتدا در نیویورک و اکنون نیز در یزد نشست دو جانبه‌ای سی دی و اکو را داریم و از تعداد ملاقات‌های دبیران کل در نقاط گوناگون جهان می‌توان اهمیت نشست را ارزیابی کرد و اکنون نوبت یزد است.

او تصریح کرد: انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کشورهای عضو ACD بسیار به جا و مناسب است و مردم این شهر بسیار مهمان‌نواز و به لهجه شیرین شهرت دارند و گردشگری برای سازمان اکو یکی از موارد اولویت دار است.

دبیرکل اکو گفت: در سازمان همکاری اقتصادی نیز چنین تجربه‌ای را داریم که هر سال یکی از شهرهای دارای ظرفیت زیاد گردشگری به عنوان پایتخت گردشگری سازمان همکاری اقتصادی اعلام می‌شود و تاکنون ۶ شهر مشخص‌شده‌اند.

نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) استان یزد با حضور ۵۵ سفیر از ۱۵ ملیت در استان یزد از دیروز آغاز شده است.

در این مجمع علاوه بر دبیرکل اکو و رئیس موسسه فرهنگی آن، سفرایی از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، قزاقستان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند، قرقیزستان حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha