پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان خراسان جنوبی مستقر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، گفت: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم گرفته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲، در ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان نهبندان اظهار کرد: ۱۸ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که باید برای آنها در ایام نوروز برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه گردشگری نهبندان می‌تواند، پیشران اقتصادی این منطقه باشد، افزود: به عنوان متولی این حوزه در این زمینه از مدیران گذشته گله‌مندیم، ۵۰ هزار اسکان در نهبندان ظرفیت خوبی بوده که نیازمند برنامه‌ریزی است.

شاه‌وردی با بیان اینکه  این شهرستان در حوزه میراث‌فرهنگی منحصر بفرد است و اثر بیابان لوت و آسبادهای نهبندان از این ظرفیت‌هاست، اظهار کرد: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم نیز گرفته شده است.

او بیان کرد: ۳۰۷ آسباد را در خراسان جنوبی داریم و موزه آسبادها هم باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: صادرات صنایع‌دستی نهبندان قابلیت خوبی است، بیابان لوت گرم‌ترین نقطه کره زمین، بلندترین تپه‌های ماسه‌ای دنیا می‌تواند گردشگر خارجی و خاص را جذب کند.

شاه‌وردی عنوان کرد: اعتبارات ما چندین برابر شده اما یکی از دغدغه‌های ما در حوزه راهداری  و محورهای مواصلاتی در نهبندان و سربیشه است که باید این ۵۰ هزار اسکان ثبت شود.

او با اشاره به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: افطاری دادن به عنوان یک میراث معنوی ثبت شده و می‌توان با کمک دستگاه‌ها این مهم را در نهبندان دنبال کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خواستار ارئه لیستی از دستگاه‌های خدمات رسان و بروشورهای گردشگری در ورودی شهرستان شد و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تالاب کجی باید انجام شود، چرا که ۶۰ میلیارد تومان به حوزه محیط زیست اختصاص یافته تا مباحث فضای اقامتی و سرویس بهداشتی را داشته باشیم.

خطای مدیران در حوز خدمات ستاد سفر پذیرفتنی نیست

مهدی مرادی در ادامه اظهار کرد :نیروهای جوان، جهادی و انقلابی در ادارات نهبندان داریم، اما در تجهیزات کمی ضعیف‌تر هستیم.

سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه با نیروی انسانی کاربلد، همراه با برنامه ما را به نتیجه مطلوب می‌رساند، افزود: نمود این مهم را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

او هنر مسئولان را پوشیدن لباس رزم و در میدان بودن عنوان کرد و گفت: شهرستان نهبندان ظرفیت‌های خوبی برای معرفی در کشور و حتی جهان دارد که باید با کمک تیم رسانه‌ای معرفی شود. برای کاهش خطرات و تصادفات در ایام نوروز باید برنامه داشته باشیم و ارتباط و تعامل شوراها با دهیاران و متنفذین مردم در راستای شناسایی آسیب‌ها مهم است.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: ایجاد توقفگاه‌های بین راهی در نهبندان مهم است. کوچک‌ترین خطای مدیران در حوزه ستاد سفر پذیرفتنی نیست و باید نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم.

مرادی از لغو مرخصی‌های مدیران در ایام نوروز خبر داد و گفت: توجه به حوزه گردشگری در این ایام مهم است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha