اطراف محوطه تاریخی آتشکده کرکوی سیستان و بلوچستان پاکسازی شد  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان هامون در سیستان و بلوچستان از پاکسازی اطراف اثر تاریخی آتشکده کرکو خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مهدی پودینه واحد اظهار کرد: در دومین روز از هفته منابع‌طبیعی و با مشارکت اداره منابع‌طبیعی و ورزش و جوانان و همچنین حضور پرشور همیاران طبیعت نسبت به پاکسازی اطراف محوطه تاریخی آتشکده کرکو در این شهرستان اقدام شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون افزود: این حرکت نمادین به منظور معرفی بیشتر این بنای تاریخی و با هدف نگهداری و حفاظت از آن انجام شد و با توجه به اینکه در ایام نزدیک به سفرهای نوروزی هستیم برآن شدیم تا محیط این اثر تاریخی که همواره مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد تمیز و پاکیزه باشد.  

او ادامه داد: این اقدام اجتماعی با حضور تعدادی از دانش‌آموزان و پرسنل و با شعار «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» در اطراف این بنای ارزشمند تاریخی انجام شد. 

به گفته پودینه، زباله‌هایی که در این حرکت اجتماعی جمع‌آوری شد نیز به صورت اصولی دفع شد و بنا داریم تا این اقدام به صورت مستمر صورت بگیرد تا گردشگران در هنگام بازدید از این اثر تاریخی خاطره خوبی به یادگار داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha