جلسه مشترک ستاد خدمات سفر و شورای ترافیک شهرستان رشت برگزار شد

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه رشت برای استقبال از مهمانان نوروزی آراسته شود، گفت: رشت باید برای ورود مسافران نوروزی متناسب با ماه رمضان، آراسته و آماده شود، حتما فضاسازی محیطی انجام شود و هرگونه کنده‌کاری جدید در سطح شهر متوقف شود.

به‌گزارش میراث‌آیا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان؛ کیا عاشوری امروز ۱۷ اسفندماه در جلسه مشترک ستاد خدمات سفر و شورای ترافیک شهرستان که با حضور اعضا برگزار شد، گفت: گیلان به دلیل زیبایی‌هایی که دارد، مانند گوهر در کشور می‌درخشد و به فرمایش سردار شهید سلیمانی «گیلان به تنهایی یک ایران کوچک است و همه زیبایی‌ها را در خود دارد»، مردم گیلان به دینداری و مهمان‌نوازی و دیگر فضیلت‌ها مشهور هستند، لذا مجموع این موهبت‌های خدادادی باعث استقبال و حضور اکثر مردم کشور به این خطه شده است.

فرماندار شهردار رشت ادامه داد: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری گیلان باعث شده که همواره در همه ایام سال به ویژه تابستان، نوروز یا اواخر هفته شاهد حضور بسیاری از مسافران در استان، به ویژه رشت باشیم، با وجود این استقبال زیرساخت‌های موجود آنطور که باید شایسته مسافران و جوابگوی مردم مرکز استان نیست.

او اظهار کرد: در شهرستان رشت ۲۹۸ اقامتگاه، هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، مهمانپذیر، خانه مسافر، ۷۶۹ اتاق و ۲۴۷۵ تخت آماده اسکان مسافران نوروزی است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان رشت افزود: ۱۴ روز تا سال تحویل مانده اما هنوز شهر از نظر فضاسازی آماده استقبال از مسافران نیست، آسفالت کوچه و معابر نیازمند ترمیم است، حجم سنگین بار ترافیکی به دغدغه مسافران و شهروندان تبدیل شده است، با توجه به زمان باقی مانده آراستگی منظر شهری نیازمند سرعت بیشتری است.

عاشوری با بیان اینکه نظافت شهری نیازمند نظارت بیشتری است، گفت: رشت باید برای ورود مسافران نوروزی متناسب با ماه رمضان، آراسته و آماده شود، حتما فضا سازی محیطی انجام شود، هرگونه کنده‌کاری جدید در سطح شهر متوقف شود.

او تصریح کرد: در ورودی رشت ایستگاه‌هایی برپا شود تا گردشگران را برای هدایت به سوی مقاصد تفریحی، دیدنی، اقامتی هدایت کنند، میراث فرهنگی هم نمایشگاهی از محصولات صنایع دستی و سوغاتی‌های استان دایر می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت تاکید کرد: سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های رفاهی نظارت و بررسی شوند، ۱۱ کمیته در قالب ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی آماده هستند، در ایام تعطیلات مدیران و معاونان حتما در دسترس باشند.

او آسفالت محور بخش سنگر به سیاهکل را از اولویت‌های عنوان کرد و افزود: این مسیر به عنوان مسیر دوم برای خروجی شهرستان در مواقع پر ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا باید آسفالت این محور به طول ۵۰۰ متر انجام شود.

عاشوری گفت: نظارت بر اماکن و هتل‌ها ومهمانپذیرها در این ایام باید مستمر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha