پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ شهرستان میامی سمنان برگزار شد

فرماندار شهرستان میامی گفت: پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران در شهرستان میامی ویژه نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، علیرضا عاشوری روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ شهرستان میامی گفت: سیاست‌گذاری و سازمان‌دهی خدمات دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان ازجمله اهداف برگزاری این جلسه است و با برنامه‌ریزی دقیق، فضاسازی مناسب و استفاده از ظرفیت‌ها، باید شهرستان میامی به‌طور شایسته به مسافران معرفی شود.

فرماندار شهرستان میامی بابیان اینکه دستگاه‌های خدماتی باید نسبت به انجام وظایف مرتبط اقدام و در راستای خدمت هرچه مطلوب‌تر به میهمانان و گردشگران نوروزی همکاری‌های لازم را انجام دهند، افزود: دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز ازجمله آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و جمعیت هلال‌احمر آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی را داشته باشند و تدابیر لازم را در این رابطه اتخاذ کنند.

او بابیان اینکه ملاحظات دینی، فرهنگی و اصالت‌ها و هویت‌های استان در برنامه‌های مختلف حوزه گردشگری این شهرستان مورد توجه است، گفت: همه دستگاه‌ها در برگزاری مراسم‌های نوروزی این موضوع را مدنظر قرار دهند و از این فرصت مغتنم برای معرفی آیین‌های مذهبی مردم شهرستان میامی و استان سمنان به گردشگران نوروزی استفاده کنند.

عاشوری با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ کیلومتر از محور اصلی تهران- مشهد مربوط به شهرستان میامی است، افزود: با توجه به افزایش ترددها در ایام‌ نوروز، حضور پررنگ و مستمر پلیس راهور در محورهای مواصلاتی شهرستان در کاهش نرخ تصادفات جاده‌ای در شرایط جوی نامساعد حائز اهمیت است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در راستای معرفی شهرستان با عنوان نوروزگاه در ایام نوروز، اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، مراسم افطاری در اماکن تاریخی، فرهنگی، امامزاده‌ها و تأسیسات گردشگری با رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در شهرستان میامی برگزار خواهد شد.

سید محمدصادق رضویان در این جلسه ضمن اشاره به شرح وظایف در نظر گرفته ‌شده برای کمیته‌های ذیل ستاد و اهمیت ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۳، افزود: عملکرد کمیته‌های این ستاد در ایام نوروز و ماه رمضان مورد ارزیابی، بررسی و امتیازبندی قرار خواهد گرفت.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: نیاز است تا همه دستگاه‌های ذی‌ربط و عضو ستاد خدمات سفر فضا و زیرساخت‌ها را به‌گونه‌ای آماده کنند تا مسافران و گردشگران باکمال آرامش و امنیت از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان به‌صورت بهینه استفاده کنند و دغدغه‌ای برای حضور در این شهرستان نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha