جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در ملایر همدان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر از برپایی اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، روز پنجشنبه ۱۷ اسفند با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان، آبزی پروران و بانوان این شهرستان اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف گوشت آبزیان به عنوان یک منبع غذایی ضروری، آشنایی با سبک پخت غذاهای سفید و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد. همچنین ۳۰ نفر در این رویداد  شرکت کردند که انواع غذاهای مختلف مانند قلیه ماهی، کتلت ماهی، سبزی پلو و فسنجون ماهی، ماهی شکم پر، همبرگر با ماهی، مافین پیتزایی، پیتزا پیراشکی، سالاد اولویه ماهی را پخت کردند.

ابراهیم جلیلی با اشاره به سرانه مصرف ناچیز آبزیان و مواد غذایی دریایی در جامعه اظهار کرد: امیدواریم برگزاری چنین جشنواره هایی بتواند در راستای افزایش استفاده از آبزیان در انواع غذاها موثر باشد و سلامتی را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد.

او به فواید غذاهای دریایی و ضرورت گنجاندن آن در سبد غذایی شهروندان تاکید کرد و گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره های طبخ آبریان، عرضه مستقیم ماهی و همچنین آموزش پخت و نحوه مصرف ماهی نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی در افزایش مصرف آبزیان داشته باشد.

سلمان اسماعیلی فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز در این مراسم گفت: در شهرستان ملایر ۴۵ مورد مجوز پرورش ماهی صادر شده و ۳۳ مرکز پرورش ماهی فعال است و سالانه بیش از ۶۰۰ تن ماهی در  این شهرستان تولید می‌شود. باید بتوانیم مردم را به سوی مصرف ماهی سوق دهیم.

پس از داوری این مسابقه در پایان معصومه محمودی به عنوان نفر اول، معصومه جابری  نفر دوم و فاطمه حلیمی مقام سوم رو کسب کردند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه از شرکت کنندگان تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121901023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha