کاهش تصادفات با جدیت در طرح نوروزی خراسان جنوبی دنبال می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: کاهش تصادفات در طرح نوروزی با جدیت در دستورکار متولیان امر قرار گیرد تا شاهد حوادث تلخی در استان نباشیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد قناعت روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد خدمات سفر استان، اطلاعات و اقدامات خود را در سامانه‌های مربوطه ثبت کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های متولی که اقدامات خود را به نحو احسن انجام می‌دهند ولی ثبت سامانه نمی‌کنند بعد در ارزیابی‌ها عملکرد استان تاثیرگذار است.

او عنوان کرد: امسال بهار طبیعت با بهار قرآن تداخل پیدا کرده که باید آمادگی لازم را برای استقبال از مسافرین نوروزی داشته باشیم تا شاهد کاهش تصادفات نوروزی و تلفات ناشی از آن باشیم.

قناعت بیان کرد: کسب رتبه‌های برتر عملکردی مدیریت تصادفات جاده‌ای توسط پلیس راه و اداره‌کل راهداری خراسان جنوبی در سطح کشور جای تقدیر دارد.

او با اشاره به فعال‌سازی ستاد اجرایی خدمات سفر از چندی قبل در استان، عنوان کرد: انتظار این است که دستگاه متولی در برگزاری طرح‌های نوروزی تعامل و همکاری خوبی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز شاهد افزایش تردد شبانه خواهیم بود که در این خصوص دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان باید دقت لازم را در طول شب در سطح محورها انجام دهند.

او بیان کرد: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص ناپایداری‌های جوی در ایام نوروز به مردم و کابران جاده‌ای انجام شود.

قناعت عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که اقدامات ارزشمند دستگاه‌های عضو ستاد نوروزی را کمرنگ می‌کند بحث تصادفات جاده‌ای است که باید همه با ارائه نظرات و پیشنهادات کابردی و بهره‌گیری از تجریات سال‌های قبل شاهد کاهش تصافات در سطح استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی خواستار استقرار ۳۰ سیاه چادر و استراحتگاه موقت در سطح محورهای استان شد و گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی با همکاری اداره‌کل امور عشایری و راهداری و همکاری بخش خصوصی، فعال سازی این استراحتگاه‌های موقت را در دستور خود قرار دهند.

او افزود: همه دستگاه‌های متولی موضوع فعال سازی استراحتگاه‌های موقت را جدی بگیرند تا مشکلی از این حیث در جاده‌های استان نداشته باشیم.

قناعت با اشاره به مشارکت بسیار بالای مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات گذشته، بیان کرد: نیروهای امدادی و امنیتی استان در انتخابات پای کار بودند و هیچ مشکل امنیتی در استان نداشتیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha