نصب تابلوهای واحدهای پذیرایی بین‌راهی مازندارن با حفظ حریم جاده‌ها بلامانع است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: نصب تابلوها در تاسیسات و واحدهای پذیرایی بین‌راهی با حفظ حریم در جاده‌ها بلامانع است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در نشست وبیناری با روسای ادارات شهرستان‌های مازندران ضمن تبریک تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، اظهار کرد: در راستای ستاد خدمات اجرایی سفر روسای شهرستان‌ها نشست با فرمانداران را هر چه سریع‌تر برگزار و صورتجلسه را به دبیرخانه ستاد استان ارسال کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به برگزاری جلسه وبیناری تمامی کمیته‌های ستاد با حضور فرمانداران و معاون سیاسی استانداری مازندران یکشنبه هفته آینده (۲۷ اسفندماه) اشاره کرد و افزود: تمام صورتجلسه‌ها، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کمیته اسکان و دبیرخانه ستاد شهرستان‌ها به دبیرخانه استان ارسال شود.

او با بیان اینکه شهر ما روزه‌دار است و کرامت ماه رمضان باید حفظ شود، تصریح کرد: غرب استان بیشترین حضور گردشگری و مسافر را دارد باید برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد و حرمت ماه رمضان حفظ شود.

ایزدی گفت: با توجه به اینکه این استان به عنوان مسیر و مقصد گردشگری معرفی شده نصب تابلوها در تاسیسات و واحدهای پذیرایی بین‌راهی با حفظ حریم در جاده‌ها بلامانع است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بر سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی، مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی با توجه به تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد.

او خاطرنشان کرد: برپایی نوروزگاه‌ها و نمایشگاه صنایع‌دستی و برنامه‌های متناسب با این ماه در دستور کار قرار گیرد.

ایزدی با تاکید بر اینکه جلسات ستاد خدمات سفر در شهرستان‌هایی که برگزار نشده است، گفت: متاسفانه برخی شهرستان‌ها صورتجلسه خدمات سفر را ارسال نکردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران شروع ستاد را از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلات عید فطر اعلام کرد.

او با توجه به ماه رمضان و تقارن آن با ایام نوروز، افزود: اداره‌کل با همکاری نیروی انتظامی مجوز واحدهای پذیرایی و بین‌راهی را صادر کنند تا مشکلی برای این واحدها ایجاد نشود.

این مسئول به اجرای برنامه‌های ایام نوروز همچون برگزاری جشنواره‌های مختلف، نوروزخوانی و آیین‌های بومی و محلی در شهرهای استان و ارسال مستندات آن به دبیرخانه ستاد اشاره کرد.

ایزدی در خصوص نرخ تاسیاست گردشگری، افزود: نرخ تاسیسات گردشگری هنوز برخی شهرستان‌ها بارگذاری نکردند تا آخر وقت امروز این امر انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به نصب تابلوهای در تاسیسات گردشگری که در مصوبات خدمات سفر لحاظ شده، اشاره کردو گفت: تمام اقدامات و برنامه‌های شهرستان‌ها مستندسازی و به دبیرخانه ستاد استان ارسال شود.

او ادامه داد: پاکسازی سواحل در شهرستان‌ها اجرایی و گزارش آن ارسال شود.

ایزدی با اشاره به ۲۳ موزه فعال در استان،افزود: تمام موزه‌های استان از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب برای بازدید آماده هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برنامه افطاردهی در موزه تاریخ ساری، مردم‌شناسی دو هزار تنکابن، پایگاه میراث ملی فرح‌آباد و موزه تاریخ شهر بابل خبر داد.

او به بحث رعایت عفاف و حجاب در موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی تاکید کرد.

ایزدی به چهار برنامه صنایع‌دستی چیدمان سفره هفت سین با المان‌های صنایع‌دستی و همکاری صدا و سیما، برگزاری مسابقه عکس با موضوع سفره افطاری، سحر و هفت سین، عیادت از صنعتگران و پیشکسوتان صنایع‌دستی بیماری در ایام نوروز و هدایت تور گردشگری به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha