جشن‌های نوروزگاه در سراسر استان گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برگزاری جشن‌ نوروزگاه در سراسر این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرارسیدن نوروز باستانی، برنامه‌های جشن و آیین‌های سنتی نوروزگاه به تعداد ۵۰ برنامه در شهرستان‌های مختلف گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود: آئین سنتی جشن نوروزگاه در شهرهای مختلف استان با برنامه‌های شاد و متنوع و با حضور هنرمندان استانی برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: استان گیلان دارای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است و لازم است این جاذبه‌ها معرفی و اطلاع‌رسانی شوند.

جهانی با اشاره به اینکه مقدمات استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی در استان مهیا شده است، گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری، برپایی نوروزگاه، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام نوروز، بخشی از برنامه‌های این اداره‌کل در جهت معرفی استان و نیز رونق گردشگری در استان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان، ایام نوروز را فرصت مغتنمی برای معرفی هر چه بهتر جاذبه‌های گردشگری دانست و گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله تئاتر خیابانی، آیین‌های نوروزی، موسیقی سنتی از برنامه‌هایی است که در جشن‌های نوروزگاه سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122801968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha