جشنواره بنی‌آدم ۵ فرودین ماه در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری جشنواره «بنی‌آدم» باهدف تکریم از مهمان‌نوازی مردم این استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ بابیان اینکه جشنواره «بنی‌آدم» ۵ فرودین ماه ۱۴۰۳ در شیراز برگزار می‌شود، گفت: روز ۵ فرودین ماه ۱۳۹۸ درحالی‌که ده‌ها هزار مسافر نوروزی مهمان شیرازی‌ها بودند سیلی همه را غافلگیر کرد و تعدادی از هم‌وطنان گرفتار سیل شدند در آن روز مردم شیراز حماسه‌ای از جنس مهربانی، محبت گذشت و مهمان‌نوازی خلق کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: مردم شیراز با مهمان‌نوازی خود صحنه‌ای را در آن روز به تصویر کشدند که ترجمه و تفسیر عملی مصرع «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» است.

او با اشاره به اینکه جشنواره بنی‌آدم در واقع فرصتی برای تکریم آیین سنتی و رسم مهمان‌نوازی مردم فارس به‌خصوص شیرازی‌هاست، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قصد داریم در این روز از صنوف و افراد خیری که در روز ۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بدون هیچ چشم‌داشتی به کمک مردم سیل‌زده شتافتند، تقدیر کنیم و این رسم مهمان‌نوازی را گرامی بداریم.

ثابت اقلیدی گفت: اجرای این مراسم دلگرمی برای مسافرانی است که امسال راهی شهر ادب و هنر می‌شوند تا با اطمینان خاطر گوشه گوشه آن را ببینند و به خاطر بسپارند، زیرا می‌دانند در این شهر هستند کسانی که اگر خانه‌ای محقر و دستی تنگ هم داشته باشند، در شرایط سخت اقتصادی درهای خانه خود را با آغوش باز می‌گشایند تا مسافری در راه نماند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122801983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha