طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

سرمایه‌گذار و مدیر پل معلق مشگین‌شهر با اشاره به فرارسیدن عید نوروز از آمادگی این مجموعه برای پذیرایی از گردشگران خبر داد.

پل معلق مشگین‌شهر به عنوان طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه بر روی رودخانه خیاو چایی قرار دارد. مناظر طبیعی اطراف این پل معلق یکی از بهترین چشم‌اندازها را در کنار یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های انسان ساخت استان اردبیل در اختیار گردشگران و علاقمندان به این نوع جاذبه‌ها قرار داده است. در آستانه تعطیلات نوروزی 1403 ضمن گفت‌وگو با زهرا اللهیاری سرمایه‌گذار و مدیر مجموعه پل معلق، اقدامات مجموعه برای ایام نوروز را پیگیری کردیم.  

مجموعه پل معلق مشگین‌شهر چه اقداماتی برای استقبال از مسافران نوروزی انجام داده است؟

با توجه به فرارسیدن عید نوروز تمهیدات لازم در مجموعه پل معلق مشگین‌شهر برای پذیرایی از گردشگران نوروزی انجام شده و آماده‌سازی بخش‌های مختلف مجموعه و فضاسازی لازم در این مجموعه اتفاق افتاده است. یکی از اقدامات ما در مجموعه سرویس فنی دوره‌ای مجموعه پیش از آغاز سفرهای نوروزی و حضور گسترده گردشگران در این مجموعه بود و علاوه بر آن زیباسازی و تنظیف مجموعه نیز انجام شده است تا مجموعه حال و هوای نوروزی به خود بگیرد و گردشگران و علاقمندان در شرایط ایده‌آلی از این مجموعه بازدید کنند.

طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، در این مورد و به منظور رفاه بازدیدکنندگان چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

با توجه به تقارن مبارک ماه رمضان و عید نوروز مجموعه پل معلق مشگین‌شهر اقدامات لازم را برای این ایام انجام داده است، این مجموعه در طول تعطیلات نوروزی بعد از افطار نیز آماده خدمات رسانی به بازدیدکنندگان خواهد بود، پل معلق مشگین‌شهر به عنوان یکی از جاذبه‌های مورد توجه گردشگران در طول روز نیز شرایط حضور گردشگران و همچنین حفظ شئونات روزه داران را نیز فراهم کرده است تا گردشگران و اهالی استان به راحتی بتوانند در کنار هم از این مجموعه استفاده کنند.

مجموعه پل معلق مشگین‌شهر برنامه‌های فرهنگی خاصی در این ایام اجرا خواهد کرد؟

ما در این مجموعه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و به منظور فراهم کردن زمینه تفریح و سرگرمی گردشگران حاضر در مجموعه و اهالی شهرستان مشگین‌شهر، برنامه‌های هنری و فرهنگی متعددی به صورت روزانه در ایام عید نوروز و ماه رمضان در مجموعه پل معلق مشگین شهر اجرا خواهیم کرد. اجرای آیین‌های سنتی مناسب با عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اجرای موسیقی و برنامه‌های نمایشی از جمله برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای این ایام است.

طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

مجموعه پل معلق مشگین‌شهر در حال حاضر شامل چه بخش‌هایی است و چه امکاناتی دارد؟

پل معلق مشگین‌شهر بخشی از منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی است که شامل تاسیسات و جاذبه‌های متنوعی است. این مجموعه شامل دو پل معلق است که پل اصلی به طول 365 متر و عرض 2 متر در ارتفاع هشتاد متری طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه است، علاوه بر این یک پل چوبی نیز در مجموعه وجود دارد. همچنین این مجموعه شامل واحدهای خدماتی و تفریحی متعددی مانند زیپ‌لاین، سوئیت‌های اقامتی، رستوران، بازارچه صنایع‌دستی، تالارهای پذیرایی و شهربازی است. هدف اصلی مجموعه خدمات رسانی مطلوب به گردشگران است و تلاش می‌کنیم واحدها و تاسیسات مورد نیاز گردشگران را در این مجموعه به صورت یکجا داشته باشیم.

چه برنامه‌هایی برای توسعه مجموعه دارد؟

توسعه مجموعه خیاو تا گیردولی به صورت مستمر در دستور کار مدیریت مجموعه قرار دارد، هدف مجموعه ایجاد بخش‌های مختلف به منظور خدمات‌رسانی کامل در این مجموعه است، احداث مجتمع آبدرمانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است که در دستور کار قرار دارد و در این مسیر نیازمند مسئولان استانی و شهرستانی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha