پاوه قلب تپنده گردشگری منظر جهانی هورامان / اورامانات است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه یکی از بارزترین جذابیت‌های گردشگری این شهرستان را طبیعت بکر و روستاهای گردشگری آن با معماری اصیل و خاص منظر جهانی هورامان / اورامانات عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه،، هادی شریفی با بیان اینکه شهرستان پاوه قلب تپنده منظر جهانی هورامان/ اورامانات آماده میزبانی از مسافران نوروزی است، اظهار کرد: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌های ویژه‌ای را به این مناسبت در سطح شهرستان برگزار می‌کنیم. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه به برگزاری شش نشست ستاد خدمات سفر در این شهرستان اشاره‌ای داشت و تاکید کرد: پاوه، یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان برای آماده سازی به منظور میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی بوده است. 

او یادآورشد: برای معرفی هرچه بیشتر شهرستان به گردشگران و میهمانان نوروزی علاوه بر چاپ کتاب و برشور، از فضای مجازی هم استفاده خواهیم کرد. 

شریفی افزود: با توجه به اینکه سالانه حجم قابل توجهی گردشگر به شهرستان پاوه سفر می‌کند، بنابراین امسال تلاش شده تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت سال‌های قبل خدمات بهتر و بیشتری را به مردم و گردشگران ارائه دهیم. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه ادامه داد: همچنین سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌ها و فضاهایی که مقاصد گردشگری  هستند را سامان‌دهی کرده‌ایم و مشکلات آنها را در حد توان رفع کرده‌ایم.  

او یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان را روستاهای گردشگری آن عنوان کرد و گفت: در این شهرستان حدود ۲۰ روستای گردشگری با معماری خاص و اصیل وجود دارد که برای کسانی که علاقه‌مند به اکوتوریسم و گردشگری روستایی هستند منطقه‌ای بسیار جذاب خواهد بود. 

به گفته این مسئول، روستاهای شمشیر، نسمه، دروبیان، خانقاه، گلال، دشه، نجار، شرکان، داریان، هجیج، نیسانه، نروی، زردویی، ساتیاری، بانه  وره، باینگان، تین و ...از مهمترین روستاهای هدف گردشگری این شهرستان هستند. 

او به تقارن ماه مبارک رمضان و  نوروز در این ایام نیز اشاره‌ای کرد و افزود: مردم شهرستان پاوه مردمی بسیار متدین و متشرع هستند، به همین دلیل تلاش می‌شود که برنامه‌هایی که در این شهرستان برگزار می‌شود، مطابق با شئونات این ماه مبارک باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha