غنی‌ترین موزه خصوصی تمبر دنیا در کرج آماده استقبال از گردشگران نوروزی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: موزه تمبر یکتا که به عنوان غنی‌ترین موزه خصوصی در زمینه تمبر شناخته می شود در ایام نوروز به صورت ویژه پذیرای گردشگران و شهروندان است. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، مهدی ارباب‌نیا روز پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ اظهار کرد: این موزه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب به روی بازدیدکنندگان باز است.

او با اشاره به اینکه موزه تمبر یکتا شامل بخش تخصصی تمبر، سکه، اسکناس و کتاب‌های خطی چاپ سنگی و دست نویس است، ادامه داد: اسکناس‌های مرتبط با دوران پهلوی، جنگ جهانی اول و دوم، سکه‌های تاریخی دوران قاجاریه و صفویه، تمبرهای دوره های مختلف از اولین تمبر ایران تا به امروز و همچنین نمونه تمبرهای مختلف از سراسر جهان در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با بیان اینکه راهنمایان موزه در این ایام برای ارائه توضیحات به بازدیدکنندگان در موزه تمبر یکتا مستقر هستند، گفت: با توجه به اینکه موزه تمبر یکتا از اولین موزه‌ ای است که به دنیای متاورس و ان اف تی ورود کرده و تمبرهای خود را در این فضا نیز عرضه می‌کند قابلیت بازدید از تمبرهای ان ف تی این مجموعه نیز فراهم است و راهنمایان به ارائه آموزش‌های مقدماتی ان اف تی نیز می پردازند.

ارباب‌نیا با اشاره به اینکه موزه تمبر یکتا به عنوان یکی از موزه‌های برتر در کمیته ملی موزه‌ها شناخته می‌شود، ادامه داد: این موزه با دارا بودن دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه اوراق بهادار تمبرهای یادگاری، پستی و اختصاصی از جهان در حال انجام مقدمات برای ثبت به عنوان (ابر موزه تمبر خصوصی) است. 

او از شهروندان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ درخواست کرد تا با بازدید از این موزه با آثار این موزه که از ارزش تاریخی و فرهنگی برخوردارند و هرکدام نمایشگر بخشی از تاریخ هستند، آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha