سفر به رامسر در نوروز ۱۴۰۳ با رویکرد فرهنگی تعریف شده است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر اظهار کرد: سفر به رامسر در نوروز ۱۴۰۳ با رویکرد فرهنگی تعریف شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز جمعه چهارم فروردین ۱۴۰۳ رامسر را شهر موزه‌ها برشمرد و گفت: موزه‌های رامسر در بافت تاریخی قرار دارد که خود این بافت نیز کارکردی موزه‌ای دارد و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سفر به رامسر در نوروز ۱۴۰۳ تجربه جدیدی از سفر به عروس شهرهای ایران رقم می‌زند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رامسر افزود: مجموعه پردیس موزه‌ای رامسر شامل هشت موزه با موضوعات متنوع است که از آن جمله می‌توان به موزه کاخ مرمر، آوند، حمام، عاج، موزه مردم شناسی، موزه اسناد، موزه تاریخ شهرستان و همچنین دو موزه در فضای باز یکی باغ بامبو و دیگری موزه تالاب‌ها اشاره کرد.

او همچنین با اشاره به بناهای تاریخی ارزشمند مانند هتل قدیم، هتل سخت سر، بلوار تاریخی معلم، باغ سی و سه هکتاری از مهمترین عناصر فرهنگی رامسر است که گردشگران زیادی از این موزه‌های فضای باز و جاذبه دست‌ساز دارای شاخص معماری خاص بازدید می‌کنند.

سحرخیز همچنین بیان کرد: ما در شهرستان رامسر سه موزه خصوصی هم داریم که شامل موزه حیاط وحش در لمتر، موزه مردم شناسی در دهکده صنایع‌دستی و موزه غذا در محور جواهرده آماده میزبانی از مهمانان نوروزی است و راهنمایان گردشگری مهمانان نوروزی را برای دیدن آثار ارزشمند این موزه‌ها راهنمایی می کنند 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رامسر با بیان اینکه پشتوانه فرهنگی هر منطقه‌ای می‌تواند برای آن منطقه جاذبه ایجاد کند، تصریح کرد: سفر به رامسر در نوروز ۱۴۰۳ با رویکرد فرهنگی تعریف شده است و تلاش کردیم با کمک راهنمایان گردشگری با رویکرد فرهنگی، گردشگران را به بازدید از موزه‌ها که شاید تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است، هدایت کنیم.

او در ادامه گفت: رامسر یک بسته کاملی از جاذبه طبیعی، تاریخی و فرهنگی را در خود دارد که همگی می‌تواند به مقصد سفر تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha