بازدید بیش از ۴هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل

مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: در سه روز نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۴هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ملکه گلمغانی‌زاده امروز ۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: استقبال گردشگران نوروزی از موزه‌های استان قابل توجه بوده و در سه روز نخست سال بیش از ۴هزار نفر از این موزه‌ها بازدید کردند.

مسئول موزه‌های استان اردبیل افزود: سهم مهمی از حضور گردشگران در موزه‌ها مربوط به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه‌های داخل این مجموعه بوده است، اما سایر موزه‌های استان نیز با استقبال گردشگران روبرو هستند و برای مثال ۲۴۲ نفر از محوطه باستانی شهر یئری بازدید داشته‌اند.

او تاکید کرد: آمار دقیق بلیط فروشی در موزه‌های استان برای سه روز نخست فروردین ماه چهار هزار و سه نفر بوده است که از این میان بیست نفر از بازدیدکنندگان خارجی و مابقی ایرانی هستند.

گلمغانی‌زاده ادامه داد: اکثر موزه‌های استان اعم از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه چینی‌خانه این مجموعه، موزه باستان‌شناسی اردبیل، موزه مردم شناسی و موزه صنایع‌دستی اردبیل، موزه نمین، موزه مشگین‌شهر، محوطه باستانی شهریئری و موزه گرمی در ایام عید نوروز فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha