اقامت ۲۷هزار مسافر نوروزی در سومین روز از بهار ۱۴۰۳ در گلستان

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت بیش از ۲۷ هزار نفر-شب اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در روز گذشته (۳ فروردین ۱۴۰۳) در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، مسعود زیارتی امروز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در روز گذشته ۲۷هزار و ۱۴۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به این‌که در روز گذشته ۱۵هزار و ۳۵۱ نفرشب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در روز سوم فروردین مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۳۰۴ نفر-شب اقامت بود.

او بیان کرد: در این روز همچنین تعداد ۲۱۰۹ نفر در هتل، ۱۹۵ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۸۷۹ نفر در مهمان‌پذیرها، ۶۵۲ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۳۲۱ نفر در هتل بوتیک سنتی، ۲۸۵ نفر در متل‌ها، ۲۵۶۷ نفر در خانه مسافرها، ۱۳۹۶ نفر در زائرسراها، ۲۰۲۶ نفر در مناطق نمونه گردشگری و اردوگاه‌ها، ۱۲۲۱ نفر در پارک‌های طبیعت‌گردی و ۳۹۶ نفر در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی استان اسکان داشتند.

زیارتی خاطرنشان کرد: در روز گذشته (سوم فروردین) ۱۱هزار و ۳۱۳ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی را برای اقامت انتخاب کردند و ۴۸۲ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان اسکان داده شدند.

او در ادامه با اشاره به آمار مربوط به بازدید از جاذبه‌های استان، گفت: در روز سوم فروردین ۴۵۳ هزار و ۴۶۶ بازدید نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی توسط مسافران در استان انجام شده است.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان افزود: از این تعداد ۲۷۲ هزار و ۵۵۷ مورد از جاذبه‌های طبیعی، ۵۰هزار و ۴۳ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۵۳هزار و ۲۲۸ بازدید از اماکن تاریخی گلستان بوده است.

او خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان ۴۵هزار و ۹۳۲ بازدید بود و ۱۰هزار و ۱۴۶ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

زیارتی بیان کرد: همچنین ۲۱هزار و ۵۶۰ نفر در روز گذشته از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha