آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سومین روز فروردین ۱۴۰۳

در سومین روز از بهار امسال، موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی استان‌های فارس، اصفهان و تهران بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

به گزارش میراث آریا، بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۵۷۹هزار و ۴۹ بلیت برای موزه‌ها و اماکن فرهنگی  تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه در روز سوم فروردین‌ماه فروخته شده است و تعداد ۳۷۲ هزار و ۴۴۴ نفر در این روز از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی بازدید کردند.

آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱۲۳هزار و ۲۳۹ نفر با فاصله زیاد از دیگر استان‌ها بیشترین بازدیدکننده را داشته است. پس از آن، اصفهان (۵۸هزار و ۷۰۲ نفر)، تهران و موزه‌های ستادی (۴۱هزار و ۳۱۶ نفر)، خوزستان (۲۷هزار و ۸۱۵ نفر) و خراسان رضوی ( ۲۱هزار و ۳۹۰ نفر)، استان‌های برتر به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

در میان موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده نیز حافظیه با ۳۶هزار و ۲۴۹ نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد. پس از آن به ترتیب تخت جمشید با ۲۶هزار و ۱۲۸ نفر، سعدیه با ۲۲هزار و ۴۴۳ نفر، سعدآباد با ۱۶هزار و ۴۷۶ نفر، باغ فین با ۱۴هزار و ۴۰۶ نفر، کاخ چهلستون با ۱۳هزار و ۷۱۴ نفر، ارگ کریم‌خانی با ۱۳هزار و ۶۲۸ نفر، عمارت عالی قاپو با ۱۱هزار و ۴۰۶ نفر، پاسارگاد با ۱۱هزار و ۳۳۶ نفر و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۱۰هزار و ۳۳۶ نفر بازدیدکننده،‌ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر پایه این خبر، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، حافظیه، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، کاخ‌موزه چهلستون، ارگ کریم‌خانی و عمارت عالی‌قاپو، بیشترین میزان فروش بلیت را داشته‌اند.

در استان تهران، موزه‌ها و مجموعه ستادی، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با تعداد ۱۶هزار و ۳۳۶ نفر بازدیدکننده و تعداد ۷۰هزار و ۸۸۵ بازدید، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۱۱هزار و ۳۳۶ نفر بازدیدکننده و تعداد ۶۵هزار و ۳۵۶ بازدید ، مجموعه فرهنگی‌ ـ تاریخی نیاوران با ۹۵۴۵ نفر بازدید کننده تعداد ۳۶هزار و ۹۲۶ بازدید، موزه ملی ایران با ۲۸۷۴ نفر بازدید کننده و تعداد ۵۷۴۷  بازدید به ترتیب دارای بیشترین بازدیدکننده و میزان بازدیدها بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha