ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان زنجان ۲ برابر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار اقامتگاه‌هایی که به صورت هتلینگ در زنجان داریم، اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز آماده ارائه خدمات است، گفت: در کنار این اقامتگاه‌های بوم‌گردی ظرفیت اسکان گردشگران دو برابر شده است

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سید سعید صفوی گفت: در راستای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی اقدامات متعددی انجام شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در کنار اقامتگاه‌هایی که به صورت هتلینگ در زنجان داریم، اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز آماده ارائه خدمات است. 

او افزود: همچنین در کنار این اقامتگاه‌های بوم‌گردی ظرفیت آن دو برابر شده است، ظرفیت اسکان آموزش و پرورش نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و تلاش شده تا این اقدامات در همه شهرستان‌های استان زنجان انجام شود. 

صفوی با یادآوری اینکه فعال کردن بازارچه‌های صنایع‌دستی در راستای ایجاد انگیزه برای گردشگران برای تهیه سوغات که خود نوعی سفیر فرهنگ گردشگری استان تلقی می‌شود، از دیگر اقدامات این ستاد به شمار می‌رود، افزود: تلاش شده است در مکان‌های مختلف نیز این بازارچه‌ها دایر شود. بازار تاریخی زنجان نیز به جز اولین روز سال جدید، تلاش شده است تا در سایر روزها دایر بوده و گردشگران از این مکان تاریخی و منحصر به فرد بازدید داشته باشند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه در طول سال گذشته متناسب با فراخور هر منطقه جشنواره‌ای در شهرستان‌های استان برگزار کردیم تا اذهان متوجه استان زنجان در ایام نوروز شود، ادامه داد: ایجاد و تأسیس یک پایگاه میراث ملی در استان زنجان از جمله این اقدامات به شمار می‌رود که شامل پایگاه میراث ملی داش‌کسن بود که علاوه بر این، مقدمه پیگیری ثبت چند اثر تاریخی زنجان در میراث جهانی از جمله غار کتله‌خور، مردان نمکی به همراه معدن چهره‌آباد و … خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha