ضرورت مدیریت نقطه به نقطه مسیرهای ورودی و خروجی خراسان رضوی در ایام نوروز

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: برادران عزیز ما در پلیس راهور، مجموعه شهری،‌ مسئولان انتظامی، پلیس راه و فرمانداران استان باید در این ایام مسیر ورودی و خروجی استان را نقطه به نقطه بررسی و مدیریت کنند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری شامگاه یکشنبه ۵ فروردین در نخستین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان که با موضوع سفرهای نوروزی در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین محورهای ما در جلسات ماقبل ورود به ایام آخر سال ۱۴۰۲، حفظ جان زائران، ایمنی و سلامت آن‌ها بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خسارت‌های جانی و جرحی در ذهن زائر می‌ماند و یک جمع را دچار چالش می‌کند، تاکید کرد: برادران عزیز ما در پلیس راهور، مجموعه شهری،‌ مسئولان انتظامی، پلیس راه و فرمانداران استان باید در این ایام مسیرهای ورودی و خروجی استان را نقطه به نقطه بررسی و مدیریت کنند.

او با اشاره به این‌که طی یک برنامه و طراحی مناسب می‌توان در کاهش تصادفات سهیم بود، تصریح کرد: در صورت نیاز مجموعه انتظامی شهرستان‌ها می‌توانند از ظرفیت بسیج در فعالیت‌های جاده‌ای خود استفاده کنند. 

نظری به قالب‌های اقناعی و تبلیغاتی متفاوت برای کاهش سوانح جاده‌ای اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد تا در مسیر جاده‌های استان به شکل مداوم پیامک‌های پیشگیرانه همراه با توصیه نکات ایمنی برای راننده و سرنشینان خودرو ارسال شود. 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این پیامک‌ها با محتوای فرهنگی، ترافیکی، انگیزشی می‌توانند تاثیر خوبی بگذارد و منجر به رعایت نکات ایمنی در رانندگی شود.

او یادآور شد: نسبت به سال گذشته حوادث جاده‌ای ما کاهش داشته است البته باید دقت و مراقبت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha