برپایی بیش از ۸۸۰ غرفه صنایع دستی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از برپایی ۸۸۲ غرفه عرضه و فروش صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز دوشنبه ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: این غرفه‌ها با هدف معرفی، فروش و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان و استفاده زائران و گردشگران از صنایع دستی به عنوان سوغات سفر راه‌اندازی شده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: حضور زائران و گردشگران فرصتی است برای خدمت و هم‌چنین فروش صنایع‌دستی به کسانی که در استان خراسان رضوی و شهر مشهد حضور پیدا می کنند.

او با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برپایی بازارچه ها و غرفه‌های صنایع‌دستی اظهار کرد: این غرفه‌ها در فضایی به مساحت ۸۳۹۷ متر مربع در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.

نظری گفت: بیش از ۹۰ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است که هنرمندان شرکت‌کننده در غرفه‌های صنایع‌دستی از ۵۲ رشته صنایع‌دستی و در قالب ۵۸ بازارچه حضور دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان چهارمین روز تعطیلات نوروزی بالغ بر ۲۵۰هزار نفر از این بازارچه ها بازدید کرده‌اند و حدود ۶۵میلیارد ریال صنایع‌دستی از آنها خریداری کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha