نوروز به یادماندنی کودکان در کاخ نیاوران

نوروز فرصتی برای آموزش آیین های ملی و استقبال از فصل بهار است.مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در نوروز ۱۴۰۳ برای کودکان برنامه‌های ویژه ای دارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، این مجموعه از ۱ تا ۱۲ فروردین ماه با برپایی برنامه‌های شاد و سنتی ایرانی از جمله خیمه‌شب‌بازی با همکاری خانه موزه خیمه‌شب‌بازی و اجرای برنامه‌های ویژه کودکان با محتوای نوروز و آشنایی آنها با مواریث ناملموس و بازی‌های محل (عموصفا و گیگیلی‌ها) ۱ تا ۹ فروردین (به جز ۲ فروردین) در ضلع غربی کاخ موزه اختصاصی، اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای کودکان فراهم می‌کند.

نمایش عروسکی با همکاری موزه عروسک‌های ملل با محتوای معرفی آیین‌های نوروزی (۴ و ۱۰ فروردین ماه) در مجاورت کاخ موزه اختصاصی، برگزار می‌شود.

مجموعه نیاوران برای آشنایی کودکان با آداب، رسوم و قصه‌های ایرانی و همچنین نوروز باستانی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی هدفمند اقدام کرده است که می‌توان به کارگاه آموزشی تمرینی «مرمت، بازی، ذهن خلاق» با همکاری واحد حفاظت و مرمت مجموعه، شامل جورچین کاشی هفت رنگ، جورچین کاشی معلقی و خط بنایی، گچبری، کشته بری، گلبری، جورچین نقاشی‌های دوره قاجار از گنجینه کاخ موزه صاحبقرانیه، «راز قطعه گمشده در نقاشی» از گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی، مرمت نقاشی روی کاغذ، سفال قالبی و فتیله ای، چاپ پارچه قلمکار و چاپ لینو، کاغذ ابر و باد، کاوشگری در خاک، قصه گویی کتاب «آبی کوچولو»، آموزش آیین بازدید از اماکن تاریخی ویژه کودکان ۱ تا ۱۲ فروردین در ضلع جنوبی کاخ موزه اختصاصی اشاره کرد.

همچنین ویژه برنامه کودک با همکاری گروه گردشگری تخصصی کودک و نوجوان برزن (آشنایی با نمادهای اسطوره‌ای ایران مانند سیمرغ، درخت سرو،شخصیت‌های شاهنامه و ...) ۱۱ فروردین در ضلع جنوبی کاخ موزه اختصاصی، آشنایی با نقوش میراث جهانی سفال ۷هزار ساله کلپورگان به همراه قصه‌گویی داستان نقوش توسط هنرمندان بومی ۱ تا ۱۲ فروردین دایر است.

 گردشگران نوروزی می‌توانند در روزهای یادشده برای شرکت کودکان خود در برنامه‌ها به مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران ضلع غربی کاخ موزه اختصاصی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010601002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha