اهدای کتابچه معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فارس به مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اهدا بیش از ۲هزار نسخه کتابچه معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه در حال حاضر کتابچه معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فارس در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی استان توزیع می‌شود گفت: این کتابچه‌ها به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از بازارچه‌های نوروزی استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در استان راه‌اندازی شده که خوشبختانه مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی هم قرارگرفته است.

او با اشاره به اینکه این استان با داشتن  ۸۹ رشته فعال صنایع‌دستی جایگاه ویژه‌ای  در ایران و جهان دارد و هر نقطه از این سرزمین در شاخه‌ای از هنر صنایع‌دستی گوی سبقت را ربوده است گفت: استان فارس یکی از استان‌های شاخص در تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور است به‌طوری‌که  شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی ، آباده شهر جهانی منبت ، فیروزآباد شهر ملی دست بافته‌های داری، خشت شهر ملی حصیربافی، تنگ چوگان روستای ملی گلیم‌بافی (رند) و همچنین کندازی روستای ملی روار بافی (گیوه‌دوزی) از عناوینی است که استان فارس تاکنون بدان دست‌یافته است.

ثابت اقلیدی در ادامه اضافه کرد: کتابچه مذکور به معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان به تفکیک و توضیحات  کامل پرداخته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010601032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha