دربند صحنه مملو از حضور گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه از حضور گسترده گردشگران نوروزی در منطقه تفرجگاهی دربند صحنه خبرداد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سعید بروشان روز سه‌شنبه ۷ فروردین با اشاره به حضور گسترده گردشگران نوروزی در سراب دربند صحنه، اظهار کرد: منطقه تفرجگاهی دربند صحنه مملو از حضور گردشگران شده‌ است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه افزود: در منطقه تفرجگاهی سراب دربند، آبشاری وجود دارد که پس از تبدیل شدن به رودخانه از میان انبوهی از درختان کهنسال و سربه فلک کشیده عبور می‌کند که همین موضوع منظره‌ای رویایی را به وجود آورده‌ است. 

او تصریح کرد: در شمال این سراب گوردخمه‌ای مادی مربوط به دوره هخامنشی وجود دارد که از نظر معماری و ساخت آن بی‌نظیر است و تنها گوردخمه دو طبقه‌ای ایران به شمار می‌رود. 

بروشان با بیان اینکه مردم محلی به این گوردخمه قبر شیرین و فرهاد یا قبر کیکاوس می‌گویند، ادامه داد: در طبقه پایین گوردخمه سردابی است که گویا محل دفن شاهزاده یا پادشاهی بوده و در طبقه بالا هم گور نگهبانان و محافظان بوده‌ است.  

او افزود: سراب دربند در واقع منطقه‌ای تاریخی و طبیعی است که جذابیت‌های آن باعث شده تا گردشگران بی‌شماری از سراسر کشور هرساله در ایام نوروز از آن بازدید داشته باشند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه در پایان یادآورشد: آبشار و سراب گروس، مجموعه تفریحی چهار باغ، پارک‌های تفریحی معلم و توحید، سراب بیدسرخ، روستای هدف گردشگری کندوله، محوطه باستانی شیخی آباد، سراب سیری‌جان، دربند دستجره و... از دیگر جاذبه‌های گردشگری باغ شهر زیبای صحنه هستند که گردشگران می‌توانند از آنها نیز بازدید داشته باشند و از دیدن زیبایی‌هایشان لذت ببرند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha