برگزاری ورکشاپ رشتی‌دوزی در موزه تاریخ چای ایران-لاهیجان

رئیس موزه تاریخ چای لاهیجان گفت: به مناسبت ایام عید نوروز، ورکشاپ تخصصی رشتی‌دوزی در موزه چای ایران - لاهیجان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، محمد باقری با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز، ورکشاپ تخصصی رشتی‌دوزی با حضور مدیرکل، معاون صنایع‌دستی استان و رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان لاهیجان و با همکاری گروه هنری ابریشم، در روز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ به مدت چهار ساعت در موزه چای ایران - لاهیجان برگزار شد.

رئیس موزه چای لاهیجان افزود: در این ورکشاپ هنرمندان رشتی‌دوزی با پوشش لباس محلی به تولید محصول رشتی‌دوزی پرداختند که علاوه بر تولید، مراحل و نحوه کار را به بازدیدکنندگان توضیح می‌دادند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

او بیان کرد: در پایان ورکشاپ به همه هنرمندان، لوح تقدیر اهدا شد.

باقری همچنین اظهار کرد: در خاتمه برگزاری ورکشاپ، یک تابلوی فاخر رشتی‌دوزی توسط کوثر حسن‌پور، از اساتید برجسته این هنر، به موزه لاهیجان اهدا شد.

رئیس موزه تاریخ چای لاهیجان افزود: در حاشیه این ورکشاپ نیز برای ایجاد شادی و نشاط، برای بازدیدکنندگان و حاضرین موسیقی زنده اجرا شد.

او تصریح کرد: این رویداد آموزشی با هدف آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی با هنر اصیل رشتی‌دوزی برگزار شده است.
 

برگزاری ورکشاپ رشتی‌دوزی در موزه تاریخ چای ایران-لاهیجان








 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha