مراسم هزار دف در روستای تاریخی پالنگان کردستان برگزار می‌شود

استاندار کردستان از برگزاری مراسم هزار دف در روستای تاریخی پالنگان خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی باید با برنامه‌ریزی و همکاری ادارات مربوطه اجرایی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز سه‌شنبه ٧ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در جلسه تکمیل پرونده روستای جهانی گردشگری پالنگان اظهار کرد: روستای تاریخی و فرهنگی پالنگان یکی از قطب‌های گردشگرپذیرکردستان است که گردشگران زیادی را در طول سال جذب کند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید با جدیت برای ثبت جهانی این روستای تاریخی تلاش شود، افزود: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در سال‌های اخیر با مشارکت مردم برای توسعه گردشگری پالنگان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه باید روش‌های خلاقانه برای بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود در روستای گردشگری پالنگان به‌کارگیری شود، عنوان کرد: روحیه کار مشارکتی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم روستای پالنگان است و می‌طلبد با تقویت بیش از پیش این مشارکت و ایجاد زیرساخت‌های لازم و همچنین استفاده از خلاقیت هنرمندان و توان علمی و دانشگاهی، از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

زارعی‌کوشا یادآور شد: برگزاری رویداد مهم هزار دف می‌تواند در تقویت هرچه بیشتر مسائل دینی و مذهبی منطقه نقش‌آفرین باشد.

کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان هم در این جلسه گفت: جاذبه‌های گردشگری روستای پالنگان به عنوان مهد تاریخ و مفاخر در سطح منطقه و غرب کشور کم‌نظیر است.

حبیبی اظهار کرد: یکی از موفقیت‌ترین پروژه‌های توسعه روستایی استان کردستان، روستای گرشگرپذیر پالنگان است.

معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: اقداماتی که برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری پالنگان انجام شده است باید تداوم پیدا کند.

او عنوان کرد: باید با حضور دستگاه‌های مربوطه برای شناسایی و حل مشکلات موجود در منطقه به‌صورت میدانی بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha