جشن بزرگ میلاد امام حسن (ع) در طاق‌بستان برگزار شد

جشن بزرگ میلاد امام حسن (ع) با حضور گسترده مردم در محوطه فرهنگی‌تاریخی طاق‌بستان کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی سه‌شنبه شب ۷ فروردین با حضور در جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در محل مجموعه فرهنگی تاریخی طاق‌بستان در جمع گردشگران نوروزی، بااشاره به وجود ۴۲۰۰ اثر تاریخی در کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه از نظر تعدد آثار تاریخی سومین استان کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: در این استان آثاری از دوره پارینه سنگی و از زمانی که انسان‌ها برای اولین بار در دشت مستقر شدند تا عصر حاضر وجود دارد.

او با بیان اینکه برخی از آثار تاریخی موجود در کرمانشاه شاخص و کم‌نظیر هستند،عنوان کرد: مفصل‌ترین و بزرگترین کتیبه تاریخی جهان و بزرگترین تک بنای سنگ ایران در کرمانشاه قرار گرفته‌است.

فرمانی با تاکید براینکه کرمانشاه از نظر آثار تاریخی استانی بسیار غنی است، عنوان کرد: برای کسانی که علاقمند به سیر در تاریخ هستند، کرمانشاه گزینه بسیار خوبی است و از آنها دعوت می‌کنیم که حتما به این استان سفر کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه افزود: در کنار آثار تاریخی متعدد دراین استان، جاذبه‌های طبیعی و خدادادی زیادی نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به  آبشار ریجاب، سراب نیلوفر، غار قوری قلعه و نیز اقلیم آب وهوایی کاملا متفاوت در شرق و غرب استان اشاره کرد.

در این مراسم گروه‌های مختلف هنری، فرهنگی و طنز به اجرای برنامه پرداختند. دف نوازی، مداحی، اجرای تواشیح، برنامه طنز و مسابقه و...  از جمله آیتم‌های این جشن بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha