روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد، از انتخاب روستای فهرج به‌عنوان روستای هدف گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمدعلی شاه‌حسینی با اعلام این خبر، روستای فهرج را یکی از روستاهای با قابلیت جذب گردشگر دانست و افزود: محور فرهنگی‌تاریخی این روستا که از آب‌انبار حسینیه تا قلعه فهرج است هزار سال امتداد دارد و این محور یکی از بی‌نظیرترین محورهای گردشگری روستایی است که در سال ۸۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد بابیان اینکه گردشگری روستایی تحت‌تأثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به‌عنوان یک کالا فرهنگی گردشگری قابل‌عرضه است، اظهار کرد: روستاها یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌آیند و به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

او با بیان اینکه ایجاد گردشگری روستایی باعث ثبات در اشتغال، پویایی در تجارت و برابری درآمد بین ساکنان مناطق شهری و روستایی می‌شود، گفت: این صنعت بکر ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند برای کسب درآمد، اشتغال‌زایی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد روستاییان اثرگذار باشد.

شاه‌حسینی بابیان اینکه مهم‌ترین عاملی که باعث رونق گردشگری روستاها می‌شود، وجود زیرساخت‌ها است، گفت: برای توسعه گردشگری روستاها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیداکرده و مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به اینکه ایجاد بوم‌گردی‌ها ازجمله مواردی است که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد، افزود: مردمی که به این مناطق می‌روند انتظار دارند مکان‌های برای استراحت شبانه، جاده دسترسی مناسب، اماکن رفاهی و بهداشتی و وجود مکان‌هایی برای کمپینگ و آلاچیق‌های مناسب برای استفاده مردم وجود داشته باشد.

او بیان کرد: مواردی، چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه‌های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده‌ها و میراث باستانی ازجمله ملاک‌های انتخاب یک روستا به‌عنوان روستای هدف گردشگری است.

روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha