پیش‌بینی افزایش ورود گردشگران به مازندران در موج سوم سفرهای نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران پیش‌بینی می‌کند در موج سوم سفر با حجم بیشتر گردشگران مواجه می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی امروز چهارشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۳ در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌های تنکابن، عباس‌آباد و رامسر که در فرمانداری ویژه تنکابن برگزار شد، با اعلام اینکه برای نخستین بار است که جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران پیش‌بینی می‌کند در موج سفر سوم با حجم بیشتر گردشگران مواجه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: برای نخستین بار دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر را بومی‌سازی کردیم و ۱۵ کمیته در ستاد سفر مازندران تعریف شد.

او با اشاره به آمار روز قبل ستاد مرکزی اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه مازندران به لحاظ تردد رتبه سوم را در کشور از آن خود کرده است؛ افزود: با توجه به اینکه مازندران مقصد و مسیر گردشگری و گردشگر پذیر است می‌تواند یک فرصت برای ارتقای درآمد استان باشد.

ایزدی در خصوص میزان اقامت از آغاز سفر تاکنون در مازندران، افزود: در حال حاضر بیش از ۸میلیون و ۲۲۲هزار و ۴۰۵ نفر شب از آغاز ستاد تا ۶ فروردین ماه سال جاری در مازندران اقامت کردند که رتبه نخست کشوری را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: باید برای حضور بیشتر مسافران و گردشگران برای تعطیلات عید فطر برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب صورت گیرد تا استان از نظر درآمدی ارتقا پیدا کند.

او یکی از تاکیدات استاندار مازندران را بحث مساجد در واحدخای پذیرایی، تاسیسات گردشگری، بین‌راهی در ایام تعطیلات نوروز و اینکه باید با توجه به تقارن آن با ماه مبارک رمضان باز باشد، عنوان کرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: وجه تمایز امسال حضور مسافران و گردشگران به مناطق روستایی استان بود که توسعه گردشگری در مناطق روستایی هدایت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از افزایش ۲۲درصدی میزان اقامت در استان با توجه به ماه مبارک رمضان خبر داد.

او به صدور ۳۸۳ مجوز بوم‌گردی در استان اشاره کرد و گفت: میانگین رزرو هتل در استان را ۵۵درصد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha