بیش از ۲۵۷هزار اقامت نوروزی در گلستان به ثبت رسید/ اقامت ۳۵هزار نفر-شب در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت بیش از ۲۵۷هزار اقامت نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (۸ فروردین‌ماه) تعداد ۲۵۷ هزار و ۲۴۴ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که در این مدت ۱۵۱هزار و ۱۰۱ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۵هزار و ۳۰۸ نفر-شب اقامت معادل ۲۳درصد از مجموع اقامت استان است.

او در ادامه افزود: در دو هفته اخیر ۱۰۳هزار و ۳۳۰ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۲۸۱۳ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

ساوری خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۸ فروردین‌ماه ۴میلیون و ۴۸۹هزار و ۳۲۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

او گفت: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید در طول مدت طرح نوروزی با ۲میلیون و ۳۸۳هزار و ۵۶۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان بیان کرد: ۶۵۱هزار و ۶۸۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۸۸هزار و ۶۰۱ بازدید نیز از اماکن تاریخی و موزه‌ها، ۶۵۵هزار و ۳۴۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۶۴هزار و ۴۱۱ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۴۵هزار و ۷۳۱ بازدید از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha