اقامت بیش از ۲۱۰هزار مسافر در قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از اقامت ۲۱۷هزار و ۳۴۸ مسافر در این استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی با اشاره به تشکیل ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر اظهار کرد: به منظور اطلاع‌رسانی مناسب به زائران و مسافران، پنج پایگاه اطلاع‌رسانی در این رابطه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: این پایگاه‌ها در نقاطی همچون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزاده احمد ابن قاسم(ع) و فرمانداری قم ایجاد شده‌اند.  

او خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترکی با ستاد اقامه نماز، شرکت ملی نفت و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی داشته‌ایم.

ارجمندی اضافه کرد: همچنین گشت‌های مشترک با مرکز بهداشت، اَماکن، ادارات‌کل تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان قم از اماکن اقامتی داشته‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه سال پیش تا ۷ فروردین‌ماه امسال ۳۴۴ مورد بازرسی در سطح استان قم انجام شده که از این تعداد، ۷۶ مورد تذکر و ۱۸ مورد اخطار داده شده است.

او تهیه ۳هزار نقشه قم با مشارکت شهرداری قم و توزیع یک هزار جلد کتاب راهنمای گردشگری استان قم در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره‌کل برشمرد.  

ارجمندی ادامه داد: ۹ پرتابل معرفی جاذبه‌های گردشگری با همکاری شهرداری قم در سطح شهر و ۶ پرتابل بزرگ جاذبه‌های گردشگری در مسیر لاین تهران به قم نیز تهیه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم بیان کرد: پنج پایگاه تاریخی (مجموعه تاریخی تپه قلی‌درویش، مقابر گنبد سبز و خانه تاریخی زند در شهر قم، خانه تاریخی ملاصدرا در شهر کهک و تپه صَرم در نزدیکی روستای صرم) برای بازدید گردشگران در استان قم در ایام عید نوروز آماده‌سازی شده‌اند.

او ادامه داد: نمایشگاه صنایع‌دستی در خانه تاریخی زند شهر قم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، کوچه ۱۷ نیز در ایام نوروز برای بازدید عموم دائر شده است.    

ارجمندی گفت: در نخستین روز سال جدید با حضور استاندار قم در مبادی ورودی‌های شهر قم، ۲۰۰ بسته فرهنگی شامل هدایا و معرفی اماکن مذهبی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان قم بین مسافران توزیع شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اعلام کرد: مردم می‌توانند شکایت‌های خود را از مراکز اقامتی و گردشگری از طریق سامانه ملی سفر (ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر) با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ و یا از طریق تارنمای (سایت) آن به نشانی اینترنتی https://۰۹۶۲۹.ir ثبت کنند.  

او افزود: همچنین مردم می‌توانند تخلف در بناهای ثبتی سطح شهرها و بخش‌های تابعه و انجام حفاری‌های غیرمجاز را با شماره‌ تلفن‌ ۰۹۶۶۲ (سامانه جامع پاسخگویی و ارتباطات مردمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) و یا در قم با شماره تلفن ۳۷۸۳۰۴۱۰ با پیش‌شماره ۰۲۵ یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قم گزارش بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha