آیین پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان ملایر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: آیین پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در محل موزه تاریخ و فرهنگ ملایر (مجموعه موزه لطفعلیان و مصدقی) با حضور ۱۰ تن از ورزشکاران باستانی برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ابراهیم جلیلی گفت: صبح امروز جمعه دهم فروردین ماه آیین پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در محل موزه تاریخ و فرهنگ ملایر (مجموعه موزه لطفعلیان و مصدقی) برگزار شد که در  این مراسم ۱۰ تن از ورزشکاران باستانی کار به همراه مربی خود در حیاط موزه به اجرای ورزش باستانی پرداختند که با استقبال مسافران نورزی همراه بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی، با داشتن سبقه‌ای طولانی نام دسته‌ای از حرکات ورزشی و رزمی است که در گود زورخانه و با آواز و نواز و گویش مرشد از گذشته‌های دور رواج داشته‌ است.

او گفت: پرونده ثبت جهانی آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به کوشش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ایران با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۲۰۱۰ در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به عنوان میراث بشری و بخشی از تاریخ ایران به ثبت جهانی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha