نگاهی به اقدامات ایمنی بندر خرمشهر در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: در راستای ارائه خدمات رفاهی و افزایش ایمنی سفرهای نوروزی گردشگران، اقداماتی به‌منظور حفظ سلامت و امنیت گردشگران و تسهیل در تردد آنان در بندر خرمشهر صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمد حسین ارسطو زاده تصریح کرد: بندر خرمشهر، در طول دوره نوروز ۱۴۰۳ (از ۲۵ اسفند تا ۹ فروردین)، اقدامات گسترده‌ای در راستای افزایش ایمنی سفرهای نوروزی انجام داده است. این اقدامات به‌منظور حفظ سلامت و امنیت گردشگران و تسهیل در تردد آنان در این دوره پررونق بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در این طرح، توزیع جلیقه‌های ایمنی به تعداد ۱۲۰۰ عدد بوده است. این جلیقه‌ها با هدف افزایش ایمنی شناورها و قایق‌ها در طی سفرهای نوروزی در اختیار گردشگران قرار گرفته است. همچنین، ۲۰ حلقه نجات نیز در نقاط مختلف بندر خرمشهر قرار گرفته است تا در صورت بروز هرگونه حادثه، امکان نجات و نجات‌یابی بهره‌برداران شناورها را فراهم سازد.

او افزود: در این طرح، ۵۰ نفر از ناظرین متخصص مشغول نظارت بر رعایت ایمنی در طول دوره نوروز بودند. 

ارسطوزاده اظهار کرد: به منظور مدیریت صحیح و کنترل موقعیت گردشگران، از تکنولوژی Watch Buoy استفاده شده است. به کمک این تکنولوژی، پنج موقعیت مشخص در نقاط مختلف بندر خرمشهر ایجاد شده است تا محدودیت‌های گردشگری به درستی تعیین و اعمال شود. این اقدام به منظور جلوگیری از اتلاف زمان و ایجاد ترافیک ناشی از تردد ناقص و غیرضروری گردشگران صورت گرفته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: در راستای ارائه خدمات رفاهی به گردشگران، دو شناور همیار ناجی در نقاط حساس، این شناورها با پرسنل مجرب و تجهیزات لازم، در صورت بروز هرگونه مشکل یا حادثه، به گردشگران کمک خواهند کرد.

او بیان کرد: در جهت اطلاع‌رسانی موثر به گردشگران و شناساندن محدودیت‌های موجود، ۴۶ بنر تبلیغاتی در نقاط مختلف بندر خرمشهر در راستای توجه گردشگران به مسائل ایمنی و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه نصب شده است. این بنرها اطلاعات مربوط به محدودیت‌ها و قوانین را به زبان‌های مختلف در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

ارسطوزاده عنوان کرد: در مجموع، تعداد گردشگرانی که در طی دوره نوروزی به بندر خرمشهر سفر کردند، ۳۶هزار و ۳۲ نفر بود. این اقدامات و تدابیری که در این طرح ایمنی صورت گرفت، سبب افزایش اطمینان و ایمنی گردشگران در طول این دوره پربار نوروزی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha