بازدید بیش از ۹۳۰هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تاریخی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر تا دهم فروردین‌ماه جاری بیش از ۹۳۰هزار مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم یازدهم فروردین‌ماه اظهار کرد: ستاد خدمات سفر استان همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفندماه سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد که تا روز گذشته(دهم فروردین) تعداد ۶۰۳هزار و ۵۳۴ مسافر و گردشگر وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: از این میان تعداد ۵۸۹هزار و ۵۳۱ نفر مسافر ایرانی و ۱۴هزار و ۳ نفر توریست خارجی بوده‌اند که به ترتیب رشد ۱۱۱ و ۱۰۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: بر اساس آمار ارسالی به ستاد خدمات سفر، میزان ورود مسافران از مسیرهای هوایی، ریلی و زمینی نیز رشد داشته که از ۲۴ اسفند تا دهم فروردین ماه ۲۲هزار و ۹۲۵ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، ۷۲۰۲ نفر از طریق راه‌آهن و ۵۷۳هزار و ۴۰۷ نفر نیز به صورت حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که در این سه حوزه نیز به ترتیب افزایش سفر ۳۲ و ۱۷ و ۱۱۸ درصدی به ثبت رسیده است.

به گفته طهرانی‌مقدم، در این بازه زمانی بالغ بر ۹۳۲هزار ۲۱۹ نفر نیز از اماکن گردشگری استان بازدید کرده‌اند و در حوزه عرضه محصولات صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان نیز کماکان روند رو به رشد را داشته و با فروش یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومانی افزایش ۶۴درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha