اولین مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در شهرستان طالقان صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور اولین مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در مزرعه «پاییز گهره» طالقان در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی روز شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر اظهارکرد: این پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی برای مزرعه‌ای واقع در محدوده جاده جدید هشتگرد- طالقان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی گردشگری کشاورزی در این مزرعه برای حداقل ۱۰ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیر مستقیم ایجاد شود.

او افزود: در این پروژه علاوه بر گردشگری تجربه‌گرا، خدمات آموزشی در زمینه‌های زنبورداری، زراعت، گیاهان داروئی، درختان مثمر و... در برنامه ارائه شده توسط مالک و مدیریت مجموعه مد نظر قرار گرفته است.

خاکی افزود: گردشگران در این مزرعه می‌توانند از نزدیک با اقداماتی از جمله شیوه‌های زنبورداری و تولید عسل، شیوه جمع‌آوری آب‌های سطحی از طریق عملیات آبخیزداری برای آبیاری مزرعه، مراحل کاشت وپرورش انواع درختان مثمر و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، اسطوخودوس، گشنیز، آویشن، ریواس، گلپر و... آشنا شوند.

هدف از تأسیس این مرکز گردشگری، پرداختن به فعالیت‌های کشاورزی است که در آن تولید و گردشگری در کنار هم باعث ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی خواهد شد. بخش تولیدی این باغ-مزرعه در حال فعالیت است و بر اساس این طرح، بخش گردشگری کشاورزی تنها به فعالیت‌های تفریحی و آموزشی و پذیرایی محدود خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha