بازدید یک میلیون نفر از آثار تاریخی و گردشگری شوش

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: از آغاز سال جدید تا به امروز، تقریباً یک میلیون نفر از آثار تاریخی و گردشگری، جاذبه‌های مذهبی و طبیعی شوش بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی بویری تصریح کرد: شهرستان شوش، به دلیل داشتن آثار ارزشمند تاریخی، طبیعی و مذهبی، هر ساله به طور ویژه در ایام نوروز، مقصد گردشگری صدها هزار نفر از هموطنان عزیزمان است.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش اظهار کرد: شهرستان شوش با دو اثر چغازنبیل و محوطه میراثی هفت‌تپه، در حوزه میراث جهانی جایگاه برجسته‌ای دارد و این امر سبب جذب گردشگر و علاقه‌مندان به میراث باستانی به این شهرستان شده است.

او ادامه داد: از آغاز سال جدید تا به امروز، تقریباً یک میلیون نفر از آثار تاریخی و گردشگری، جاذبه‌های مذهبی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

بویری اظهار کرد: به منظور استقبال از میهمانان ارجمند در ایام نوروز، در محوطه میراث جهانی شوش اقداماتی شامل ساماندهی محوطه و آماده‌سازی آن برای پذیرایی، اصلاح سیستم روشنایی، بهبود و آراسته‌سازی فضای سبز باغ موزه، بهبود و ساماندهی مسیرهای گردشگری و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و آموزشی صورت گرفت.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: همچنین در راستای معرفی بهتر آثار تاریخی در ایام نوروز، راهنمایان نوروزی نیز در محوطه‌های میراث جهانی شوش مستقر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha