بازدید استاندار خراسان جنوبی از بازارچه صنایع‌دستی شهرستان فردوس

استاندار خراسان جنوبی به‌همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و برخی مسئولین استانی و شهرستانی از بازارچه صنایع‌دستی شهرستان فردوس بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه 12 فروردین‌ماه 1403 از بازارچه صنایع‌دستی و سوغات و سیاه چادر شهرستان فردوس بازدید کرد و در جریان روند کار این بازارچه قرار گرفت.

هادی شاه‌وردی درباره این بازارچه گفت: بازارچه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان فردوس دارای ۱۸ غرفه بوده و در آن آثار صنایع‌دستی هنرمندان توانمند از جمله حوله‌بافی و بافتنی‌های سنتی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال و سرامیک، گلیم، غذای محلی، مشاغل خانگی، سوغات و … به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: استراحتگاه و سیاه چادرهای عشایری در هفت نقطه از شهرستان، کیلومتر ۳۷ محور فردرس – دیهوک (لاین برگشت، رباط خوشاب)، کیلومتر ۱۵ محور فردوس – دیهوک، میدان بسیج اسلامیه و محور بجستان _ فردوس، روستای خانیک و برون)، پارک تون، به منظور معرفی آداب و رسوم زندگی عشایری و استراحت مسافرین، آشنایی مسافران با آیین های محلی و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای برپا شده است .

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha