۶۰ درصد مسافران بجستان  از آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بجستان گفت: از مجموع ۱۵هزار مسافر ورودی به این شهرستان در تعطیلات نوروزی ۹هزار نفر معادل ۶۰ درصد آن‌ها از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و گردشگری بجستان بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسن حیدریه امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: تعداد گردشگران و مسافران نوروزی که طی تعطیلات نوروزی در شش اقامتگاه بوم‌گردی و مهمانپذیرها و ۴۰ اتاق و مدرسه اسکان فرهنگیان و یا پارک‌ها و فضای سبز شهرستان بجستان اسکان یافتند با ۷۰درصد افزایش نسبت به تعطیلات نوروز پارسال به ۵۵۰۰ نفر رسید.

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر بجستان ادامه داد: ۳۹۰۰ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی طی تعطیلات نوروزی سال گذشته در اقامتگاه‌ها و مهمانپذیرها و مراکز اسکان فرهنگیان این شهرستان اسکان یافتند.

او گفت: در تعطیلات نوروزی تعدادی فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی در مبادی ورودی مناطق شهری و روستایی شهرستان بجستان در تعطیلات نوروزی فعال بودند که برپایی این فروشگاه‌ها با استقبال خوب گردشگران و مسافران روبه‌رو بوده است.

همچنین مهدی جمالی مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بجستان گفت: این شهرستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی با جاذبه‌های کهن تاریخی خود از ظرفیت‌های خاصی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و مسافران نوروزی برخوردار است.

او افزود: بجستان دروازه ورودی خراسان رضوی از مسیر زمینی از استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس و هرمزگان است که در طول تاریخ بورستان، بژستان و بزستان هم خوانده شده است و بر اساس برخی روایت‌ها، توسط سام نریمان بنیان نهاده شده است و قدمت زندگی و آبادانی این منطقه به دوران زرتشت می‌رسد. مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بجستان تصریح کرد: ۴۸ اثر از مجموع ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان بجستان تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

۶۰ درصد مسافران بجستان  از آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha