ورود ۷ میلیون مسافر نوروزی به استان گیلان/ کاهش محسوس سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی

استاندار گیلان گفت: با پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده از سوی ستاد خدمات سفر و دستگاه‌های ذی‌ربط، امسال در ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی کمبود و مشکل جدی نداشتیم و حتی در حوزه جاده‌ای کاهش محسوس سوانح رانندگی شاهد بودیم.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا،  در تشریح سفرهای نوروزی به گیلان اظهار کرد: نوروز امسال یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۲۵ دستگاه خودرو وارد استان شد که نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش دارد.

او افزود: در این مدت یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۸۴ وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شد که نسبت به مدت مشابه پارسال خروجی ها از استان نیز پنج درصد کاهش یافت.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی برون شهری و معابر درون شهری، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آنها، جلسات مختلفی در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در استان گیلان انجام شد، افزود: بر اساس آخرین آمار از اجرای این طرح، ۱۴ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مجموع تلفات ناشی از تصادفات درون شهری از ابتدای طرح تاکنون، یک مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش نشان می دهد، ادامه داد: ۳۲۶ نفر در تصادفات رانندگی برون شهری جان باختند که نسبت به مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش دارد.

او اظهار کرد: تعداد مجروحان تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تاکنون ۱۴۶ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته ضمن آنکه تعداد تصادفات رانندگی برون شهری از ابتدای طرح تا کنون ۸۷۰ فقره بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

استاندار گیلان تصریح کرد: تعداد تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تاکنون هزار و ۲۲۳ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۱۰ هزار و ۶۰۷ مورد از ماموریت‌های اورژانس در طرح نوروزی امسال بیان کرد: از این تعداد ماموریت‌ یک هزار و ۷۳۷ مورد تصادفی و بقیه غیرتصادفی بوده است.

عباسی برآورد مسافران ورودی (زمینی و هوایی) به استان گیلان را هفت میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۳۷ نفر عنوان کرد و افزود: هفت میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۲۲ مسافر نیز از گیلان خارج شدند که نسبت به سال گذشته ۲.۹۳ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در این مدت ۱۱ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۹۸ نفرشب اقامت مسافر در استان داشتیم که کاهش ۱.۰۶ درصدی دارد، اظهار کرد: درصد اشغال ظرفیت اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ۸۸.۶۰ درصد بوده است.

استاندار گیلان افزود: ۴۸۳ گردشگر با ملیت آذربایجانی، روسی، فرانسوی، ترکیه ای، افغانستانی، ترکمنستانی، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی، ژاپنی و مجارستانی در مراکز اقامتی گیلان اقامت کردند که این رقم دارای افزایش ۱۸.۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

او با بیان اینکه همچنین در این مدت ۹۷۵ هزار و ۸۸۱ نفر از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری گیلان بازدید کردند که نسبت به نوروز پارسال ۲.۷۷ درصد افزایش یافته است، افزود: طی این مدت برای نظارت از نحوع خدمات دهی مناسب به گردشگران ۶۲۷ مورد بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری گیلان انجام شد.

عباسی عنوان کرد: در جریان این بازدیدها ۱۲۳ مورد تشویق، ۹۴ تذکر و ۱۰ مورد اخطار کتبی صادر شده‌است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان نیز در اجرای طرح نوروزی از (۲۶ اسفندماه گذشته تا امروز) به ۱۰۰ مورد حوادث جاده‌ای امدادرسانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011702313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha