۴۵درصد ظرفیت اقامتی هتل‌های همدان برای تعطیلات فطر رزرو است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان عنوان کرد: طبق بررسی‌ها بطور میانگین ۴۵درصد ظرفیت هتل‌ها و ۳۵درصد ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی استان همدان برای تعطیلات عید فطر پیش روی رزرو شده‌اند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، علی خاکسار یکشنبه ۱۹ فروردین در خصوص تعطیلات پیش رو و آغاز پیک سوم سفر به استان همدان گفت: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث شد تا عده‌ای از افراد در ماه رمضان به سفر نروند و سفرشان را به ایام عید فطر موکول کنند. به همین دلیل پیک سوم سفر این هفته همزمان با ایام فطر انجام می‌شود و ستاد خدمات سفر در استان همدان همچنان دایر و آماده خدمت‌رسانی به گردشگران است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید فطر شاهد حضور گردشگران بیشتری در همدان باشیم  و به‌همین منظور شهرستانهای جایگزین برای پذیرش مسافران در استان همدان تعیین شد.

او عنوان کرد: طبق بررسی‌ها بطور میانگین ۴۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و ۳۵ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی استان همدان برای تعطیلات عید فطر پیش روی رزرو شده‌اند.

خاکسار گفت:  هرسال همدان در این ایام به دلیل نزدیک بودن به پایتخت مقصد مسافران پایتخت‌نشین بیشتری است و در تلاشیم با همکاری همه دستگاه‌ها شرایط مناسب‌تری را برای حضور گردشگران در این تعطیلات مهیا کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان یادآور شد: در سال‌های قبل از شیوع کرونا هم در چنین ایامی استان مقصد سفر مسافران بیشماری بود و برای اسکان مسافران مجبور می‌شدیم سالن‌های ورزشی و دیگر مراکز اضطراری را برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به چرخه میزبانی از گردشگران اضافه کنیم از این‌رو در سال جاری نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

او با اشاره به ظرفیت اسکان رسمی استان که بالغ بر ۴۲۰۰تخت است، گفت : به دلیل بازگشت دانش‌آموزان به مدارس پس از نوروز از ظرفیت مدارس نمی‌توانیم استفاده کنیم از اینرو از مهمانسراهای اداری برای اسکان کمک خواهیم گرفت، که در این زمینه هماهنگی‌های اولیه را با دستگاه‌های اجرایی انجام داده‌ایم.

خاکسار یادآور شد: با هماهنگی و تاکید ستاد خدمات سفر کشور ستاد، سفر استان‌ها آمادگی پذیرش مسافر را از آغاز نوروز تا پایان عید فطر دارند و البته درکنار این هماهنگی‌ها نظارت‌های لازم را در زمینه ارائه خدمات گردشگری مطلوب با پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی در همدان همزمان با استانهای دیگر انجام داده‌ایم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: راهنمایان گردشگری نیز برای ارائه توضیحات تخصصی گردشگری به میهمانان استان در موزه‌ها حضور خواهند داشت و  از آنجا که معرفی ظرفیت‌های گردشگری کمتر شناخته شده به توزیع سفر در استان کمک خواهد کرد از توانمندی راهنمایان گردشگری و معرفی این مناطق در مراکز اصلی گردشگری استان کمک خواهیم گرفت.

او بر آمادگی شهرستان‌های استان برای جذب گردشگر اشاره و تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود آمار حضور گردشگران در همدان بالا باشد از این‌رو شهرهای جایگزین را همانند نوروز برای پذیرش مسافران در استان معرفی خواهیم کرد، در حال حاضر شهرهای جایگزین در استان شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ شهرهای جایگزین هستند که در صورت تکمیل ظرفیت اقامتی همدان از این شهرستان‌ها کمک خواهیم گرفت.

خاکسار به ظرفیت بخش خصوصی در  استان همدان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در استان با ارائه برنامه‌های مدون در میزبانی از گردشگران اعلام آمادگی کرده اند تا گردشگران تعطیلات ۳روزه عید فطر در همدان را به خوبی سپری کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور پرشور گردشگران در ایام عید فطر در همدان باشیم، گفت: هرساله همدان در این ایام به دلیل نزدیک بودن به پایتخت، همدان شلوغ می‌شود و تلاش می‌کنیم با همکاری همه دستگاه‌ها شرایط را برای حضور گردشگران مهیا کنیم.

او گفت: ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی ۹ صبح لغایت ۱۹ است و درصورت استقبال بیش از حد، قابل افزایش است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha