فراخوان ارسال مقالات و گزارش‌ها در حوزه احیای بناهای تاریخی منتشر شد

فصلنامه علمی تخصصی احیای بناها و بافت‌های تاریخی وابسته به صندوق توسعه و احیا در نظر دارد برای انتشار شماره ششم این فصلنامه، مقالات و گزارش‌های ارزشمند در حوزه احیای بناها و بافت‌های تاریخی را منتشر کند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا،  در این فراخوان از عموم علاقه‌مندان و فعالان در حوزه‌های فوق دعوت شده تا مقالات علمی، پژوهشی و گزارش‌های مرتبط با حوزه مباحث مختلف مرمت و به ویژه احیا را به دبیرخانه این فصلنامه علمی تخصصی احیای بناها و بافت‌های تاریخی ارسال کنند. 

محورهای اصلی ارسال مطالب برای انتشار در نشریه شامل آسیب‌شناسی بناها و بافت‌های احیا شده، شیوه‌های مداخله در مرمت و احیای گونه‌های مختلف بنا، بررسی تجارب و نمونه‌های احیا شده مطرح جهانی و ایرانی، بررسی تجارب و الگوها و نمونه‌های موفق طرح‌های گردشگری و بهره برداری، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های حقوقی حوزه احیای آثار و بافت‌های تاریخی و اقتصاد احیا از تمامی وجوه است. 

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به آدرس ایمیل journal. ehya@gmail. com ارسال کنند. همچنین شماره ۰۹۰۱۸۱۰۹۸۵۰ در ساعات اداری پاسخگوی سوالات احتمالی مخاطبان خواهد بود. 

گفتنی است در شیوه‌نامه نگارش مقالات، مواردی همچون لزوم تناسب مقالات با موضوع فصلنامه و احیای بناهای تاریخی و توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت و لزوم تهیه مطالب در نرم‌افزار ورد با ویرایش ادبی آمده است.

همچنین تمامی تصاویر، جداول، نمودارها، نقشه‌ها و هرگونه اسناد فنی نیز باید با کیفیت مطلوب و وضوح بالا به صورت فایل‌های جداگانه ارائه شوند و حجم مطالب ارائه شده  بین ۳هزار تا ۶هزار کلمه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha