بازدید از ظرفیت‌های گردشگری آوج در افطارگردی ماه مبارک رمضان

سومین برنامه افطارگردی ماه مبارک رمضان با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین به همراه تعدادی از دهیاران مناطق مختلف با سفر به شهرستان آوج و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، لیلا غریب روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در این برنامه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان دفتر امور روستایی با هدف معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری روستاها و شهرهای استان با راه‌اندازی سفرهای چندساعته که مانع از گرفتن روزه نباشند، برنامه افطارگردی را در دستور کار خود قرار داده و سعی بر گسترش فرهنگ گردشگری درون‌استانی دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین هدف از اجرای این سفرها را آشنایی دهیاران با ظرفیت‌های مناطق مختلف استان خواند و اظهار کرد: این سفرها با عنوان افطارگردی در ماه مبارک رمضان و با عنوان گردشگری روستایی در سایر ایام سال برگزار می‌شود.

او افزود: با جرای این طرح تولیدکنندگان روستایی که دسترسی مستقیم به بازار عرضه محصولات ندارند، با فروش مستقیم محصولات خود به گردشگران و کسب انگیزه بیشتر، تشویق به افزایش تولید شده و شاهد تحقق جهش تولید با مشارکت مردم خواهیم بود.

غریب با بیان اینکه رواج فرهنگ گردشگری روستایی خود مقدمه اصلی برای تحقق شعار سال در روستاهاست ادامه داد: جامعه شهری نیز با شرکت در بازدیدهای روستایی از نشاط و سرگرمی در کنار تامین مایحتاج خود در روستاها بهره‌مند می‌شوند ضمن اینکه گردشگری روستایی چندان هزینه‌بر نیست و مردم از هر سطحی می‌توانند آن را تجربه کنند.

در این برنامه تعدادی از دهیاران شهرستان‌های قزوین، تاکستان و آوج حضور داشتند و از مجموعه کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی، بازارچه صنایع‌دستی، سوغات و مشاغل خانگی، منطقه گردشگری علی‌بلاغی (چشمه‌علی)، روستای قرخ‌بلاغ (چهل‌چشمه) در بخش آبگرم و روستاهای هرائین، ساغران و مصرآباد بازدید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha