بازدید از جاذبه‌های تاریخی گیلان نزدیک به ۲۶ درصد رشد داشته است

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان از نوروز تا فطر نزدیک به ۲۶ درصد رشد داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ولی جهانی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳  افزود: بر اساس آخرین گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر طی روزهای ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ورود مسافران به گیلان ۱۰میلیون و ۴۰هزار و ۲۷۵ نفر برآورد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ادامه داد: همچنین، مسافران اقامت کننده در استان (اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) ۱۴میلیون و ۳۴۳هزار و ۳۹۳ نَفَر - شب اقامت برآورد شده است و گردشگران خارجی اقامت کننده طی مدت یاد شده در مراکز اقامتی استان ۹۰۰ نفر با ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی بودند.

او از ۶۶۳ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری این استان خبر داد و بیان کرد: حاصل این بازدیدهای نظارتی ۴۳۴ بازدید عادی، ۱۲۳ مورد تشویق، ۹۵ مورد تذکر و ۱۱ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012502774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha