تور آشناسازی گردشگری به مقصد شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تور آشناسازی گردشگری به مقصد شهرستان کوهسرخ با حضور تعدادی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ با حضور در جمع شرکت‌کنندگان این تور آشناسازی گفت: این تور با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی، گردشگری روستای، بوگردی‌های شهرستان کوهسرخ و حضور در چهارمین جشنواره ریواس برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: تورهای گردشگری مجاز باید با مجوز  دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و با حضورراهنمایان دارای کارت معتبر از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شود، هم‌چنین داشتن قرارداد با مسافر و بیمه نیز الزامی است.

هم‌چنین علی اکبر احمدزاده رییس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان گفت: باتوجه به ظرفیت بالای شهرستان  کوهسرخ در حوزه کشاورزی و دامداری، گردشگری روستایی و بوگردی می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به جذب و ماندگاری  گردشگران اقدام کرد.

احمدزاده از اصول و معیارهای  اصلی راهنمایان به  قدرت برقراری ارتباط، فن بیان، تخصص و  خصلت مهمان نوازی اشاره کرد.

در این تور استاد محسن مکرم راهنمای بین المللی و رئیس سنوات قبل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان، سید جعفر زراعتی صدیق رییس انجمن حرفه‌ای موسسات آموزشی گردشگری استان، تعدادی از راهنمایان و فعالان گردشگری استان حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این تور آشناسازی از کارگاه‌های صنایع دستی فرت باشی روستاهای شهرستان کوهسرخ بازدید کردند.

تور آشناسازی گردشگری به مقصد شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha