ریوش میزبان چهارمین جشنواره ریواس 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و ... در شهرستان کوهسرخ برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی جمعه 31 فروردین ماه ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭1403‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ با حضور در این جشنواره اظهار کرد: برگزاری این جشنواره با مشارکت مردم وشورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی، اجرا فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برای مشارکت مردم دستگاه‌های دولتی و عمومی باید زمینه را فراهم کنند که در شهرستان کوهسرخ با انسجام به‌وجود آمده، زمینه فراهم شده است.

موسوی افزود: همه دستگاه‌ها ی اجرایی شهرستان در اجرای رویداد گردشگری جشنواره ریواس، به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کردند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

او یادآور شد: توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ برمبنای ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی برنامه ریزی شده که اجرای برنامه‌ها در این مسیر روند رو به رشدی دارد و تاکنون شش اقامتگاه بوم گردی، شش خانه مسافر در شهرستان آماده بهره برداری شده است.

او همچنین صنایع‌دستی را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان کوهسرخ عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۸ کارگاه صنایع ‌دستی در رشته‌های فرت بافی، گلیم بافی و دوخت‌های سنتی، گیوه بافی و قلاب بافی فعال شده و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و اشتغال مستقیم حدود ۴۰ نفر فراهم شده است.

موسوی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری در یک چرخه و زنجیره ارزش قرار دارند و وابسته به یکدیگرند، رونق گردشگری موجب فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی نیز شده و اقتصاد شهرستان را پویا کرده است.

ریوش میزبان چهارمین جشنواره ریواس 


هم‌چنین علی اکبر احمدزاده رییس گروه بازاریابی، آموزش و گردشگری داخلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره های گردشگری رویدادی برای احیای هویت اسلامی و ایرانی، تقویت وحدت، رونق اقتصادی، رضایت مردم و همچنین  معرفی جاذبه‌ های گردشگری است.

احمدزاده از تلاش این اداره کل برای ثبت جشنواره ریواس ریوش در تقویم جشنواره های گردشگری کشور خیر داد  و گفت: معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه های گردشگری استان برای جذب گردشگران داخلی و  بین المللی  در اولویت اصلی برنامه های این معاونت است.
 او تاکید کرد: توزیع همگانی، زمانی و  مکانی سفر با هدف توزیع درآمدهای اقتصادی برای تمام فعالان گردشگری استان در دست اقدام است.

ریوش میزبان چهارمین جشنواره ریواس 


هم‌چنین رضا ربیعی مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ گفت: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در شهر ریوش برگزار می‌شود.
او افزود: شروع برداشت محصول ریواس از اواخر فرودین ماه تا نیمه اردیبهشت ماه است که بعد از پایان ماه مبارک رمضان امسال و با توجه به بارندگی‌های اخیر بهترین زمان برای برگزاری جشنواره انتخاب شد.
ربیعی درباره برنامه‌های این جشنواره اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی شامل مراسم آیینی و سنتی، چوب بازی، موسیقی محلی، نمایش طنز و ... در این جشنواره برگزار شد. 
او با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و تولید محصولات متنوع کشاورزی و باغی در این شهرستان اظهار کرد: در این جشنواره علاوه بر ریواس سبزی‌های بومی و محلی، آش کوریا و زِزِ، لبنیات، خشکبار، صنایع دستی، نان و فتیر و... عرضه شد.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ افزود: رادیو خراسان از ساعت ۱۸:۴۵ تا ۲۰ به‌صورت زنده از شهرستان کوهسرخ برنامه پخش کرد و برنامه های جشنواره‌ را پوشش داد.

ریوش میزبان چهارمین جشنواره ریواس 


در این جشنواره حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم شهرستان ‌های کوهسرخ، کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن،  سید جواد موسوی  مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، رضا رافتی فرماندار شهرستان کوهسرخ، محمد رضا حجازی فرماندار مه ولات و جلیل صدیقی رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان، اسماعیل اعتمادی مدیر امور شهرستان‌های اداره کل،  علی اکبر احمدزاده رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری استان، ستار قاسمی رییس امور اداری و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی استان،  امین شهردار ریوش،  اعضای شورای تامین، شورای اسلامی شهر ریوش و ...‌ حضور داشتند.

ریوش میزبان چهارمین جشنواره ریواس 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha