سیاهه‌برداری میراث ناملموس استان البرز مدنظر است

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار موثر و مهم عنوان کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به خصوص در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز حفظ این آیین‌ها و رسوم را موجب غنای فرهنگی و تاریخی استان عنوان کرد و گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.  

او افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته با ثبت ملی به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند و همکاری مردم در این زمینه مثال زدنی بوده است.

خاکی با اشاره به اینکه اداره کل در نظر دارد سیاهه‌برداری میراث ناملموس استان را برای شناسایی تمام آداب، رسوم و فرهنگ‌های دیرینه البرز با همکاری جمعی از البرزپژوهان انجام دهد، نقش مردم و فعالان فرهنگی را در شناسایی و معرفی انواع آداب و رسوم و آیین‌های خاص مناطق مختلف استان البرز  بسیار پررنگ برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha