حضور استان قم در قالب زنجیره اصلی گردشگری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: استان قم در قالب زنجیره اصلی گردشگری در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اِکسپو ۲۰۲۴) در تهران شرکت کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ علیرضا ارجمندی اظهار کرد: بخش گردشگری به عنوان محور اصلی زنجیره ارزش با معرفی ظرفیت‌های مذهبی، تاریخی و طبیعی استان قم در این نمایشگاه حضور دارد.   
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ با اشاره به ظرفیت‌های خوب در حوزه گردشگری قم برای سرمایه‌گذاری تأکید کرد: نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اقامتی، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و ارتقای ناوگان حمل‌ونقل در استان هستیم.
او با بیان این که امسال ۱۷ طرح گردشگری در قم افتتاح می‌شود، اضافه کرد: ۵۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در استان در حال ساخت هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳ هزار اشتغال جدید ایجاد می‌شود.
او با بیان این که حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نگین شهر قم است، خاطرنشان کرد: استان قم علاوه بر گردشگری زیارت،‌ ظرفیت‌های میراثی و تاریخی بسیار خوبی نیز دارد.  
ارجمندی در بخش دیگر سخنان خود گفت: استان قم در این نمایشگاه به معرفی توانمندی‌های صادراتی خود در بخش‌های گوناگون مانند صنایع‌دستی پرداخته و محصولاتی همچون انگشتر، سنگ‌های زینتی و... را به عنوان بخشی از کالاهای صادراتی استان در معرض دید عموم قرار داده است.
او بیان کرد: زنجیره ارزش گوهر سنگ و انگشتر (شهر ملی انگشتر) استان قم در سالن ۴۱ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران قرار دارد و آثار هنرمندان برجسته انگشترساز قمی در آن به نمایش گذاشته شده است.
او با اشاره به این که قم به عنوان شهر ملی انگشتر معرفی شده است، تأکید کرد: صنایع‌دستی استان قم از جمله انگشترسازی دارای تنوع و کیفیت مناسب برای صادرات است و همچنین سوغات قم، به ویژه سوهان از شهرت بسیاری برخوردار است.
ارجمندی همچنین، با تأکید بر لزوم حضور در چنین نمایشگاه‌هایی به منظور معرفی صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: معرفی ظرفیت‌های صادراتی صنایع‌دستی استان قم در این نمایشگاه ضروری است و باید از فرصت طلایی این نمایشگاه به خوبی استفاده کنیم.
او با اشاره به حضور بازرگانان کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه مذکور این فرصت را فراهم ساخته است تا علاوه بر معرفی صنایع‌دستی، اماکن زیارتی و مراکز گردشگری قم به مردم سایر استان‌ها؛ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قم را در این بخش‌ها به بازدیدکنندگان خارجی نیز معرفی نماییم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و نیز تقویت اقتصاد، توسعه صادرات و یافتن بازار جدید در بخش صنایع‌دستی از اهداف عمده حضور استان در این نمایشگاه است.  
ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ اردیبهشت‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده است و تا ۱۲ اردیبهشت‌ از ساعت ۹ تا ۱۶ در ۱۷ سالن نمایشگاهی در مساحت ۵۰ هزار مترمربع با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی ادامه دارد.  
نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» (IRAN EXPO 2024) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که در آن شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای گوناگون دنیا حضور دارند و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای ایران در بخش‌های مختلف از جمله صنایع‌دستی، گردشگری، فرش و... می‌کنند. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان و سرمایه‌گذار خارجی از حدود ۱۲۰ کشور جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha