داشتن انعطاف در تطبیق ضوابط با شرایط تاسیسات گردشگری لازمه کار است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره نظارت بر تاسیسات گردشگری گفت: رویکرد این است که قانون را با سختگیری بیش از حد اجرا نکنیم، تطبیق شرایط و ضوابط با شرایط تاسیسات گردشگری و داشتن انعطاف پذیری آن جایی که به حقوق مردم لطمه‌ای وارد نمی‌کند، لازمه کار است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی اصغر شالبافیان پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بازدید کارشناسان نظارت ادارات کل میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از هتل قصر الضیافه قدسِ مشهد با بیان این مطلب افزود: بیشتر امور در صف و ستاد توسط کارشناسان انجام می‌شود و ما تصمیم می‌گیریم که چگونه تصمیم کارشناسان را اجرا کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد شبکه‌ای از همکاران کارشناس را یکی از مهم‌ترین رهاورد این دوره عنوان کرد و ادامه داد: برای این نشست نیز می‌تواند منجر به تبادل تجربه بین کارشناسان شود، اصلی ترین هدف نشست این است که افراد با یکدیگر آشنا شوند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

او درباره وضعیت استخدامی نیروهای کارشناسی شاغل اظهار کرد: پرسنل استان‌ها که در خط مقدم هستند یکی از دغدغه‌های مهم بوده که مهندس ضرغامی مقام عالی وزارت و معاونان تلاش دارند از لحاظ حقوقی و استخدامی تغییر و تحولی صورت گیرد.

شالبافیان افزود: اگر چه در همکاران این حجب و حیا وجود دارد که کمتر این گونه موارد را اعلام می‌کنند اما این توجه در سطح وزارت وجود دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: شرایط وزارت خانه از نظر منابع، امکانات و ساختار متناسب با ماموریت‌ها و وظایف نیست و موضوع توسعه امکانات، نیروی انسانی و ساختار از سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌شود که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

او افزود: با توجه به شرایط کرونا و پس از آن، هنوز برخی دشواری‌ها وجود دارد و برای تاسیسات گردشگری روزگار به سختی می‌گذرد.

شالبافیان تاکید کرد: بخشی از چالش‌های پیش رو با همدلی برطرف می‌شود، گاهی لازم است همکاران در بخش‌های مختلف با یکدیگر همکاری، همراهی و تعامل داشته باشند و کارشناسان نیز دلسوزانه و دغدغه‌مند در امور کارشناسی رفتار کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توافق صورت گرفته با دکتر دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، مقرر شده است از این پس اگر پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در شورای فنی میراث‌فرهنگی تصویب می‌شود، معاون سرمایه‌گذاری استان با حق رای در جلسه حضور داشته باشد.

هم‌چنین سیدجواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این جلسه بر ضرورت تعریف استانداردها بر مبنای شرایط استان‌ها و همکاری همه‌جانبه تشکل‌های حرفه‌ای با ادارات کل تاکید کرد.

کارشناسان نظارتی و ارزیابی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور در ادامه از بخش های مختلف هتل قصر الضیافه قدس بازدید کردند.

نخستین نشست کارشناسان نظارتی و ارزیابی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در مشهد برگزار شد.

داشتن انعطاف در تطبیق ضوابط با شرایط تاسیسات گردشگری لازمه کار است

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha