مشارکت مردمی با اجرای طرحی جامع توسط سمن‌ها محقق خواهد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در نشست تشکل‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحقق هدف مشارکت مردمی در جهش تولید را به مدد اجرای طرحی جامع با مشارکت‌ سمن‌های مردم نهاد قابل تحقق دانست.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن اشاره به اهمیت تشکل‌های مردم‌نهاد در تحقق هدف حفاظت از میراث‌فرهنگی، رونق گردشگری و اشاعه صنایع‌دستی استان گفت: تعداد یازده سازمان‌ مردم‌نهاد فعال در حوزه میراث‌فرهنگی برای تحقق هدف مشارکت مردمی در جهش تولید و در راستای محافظت از میراث‌فرهنگی، جذب گردشگران و اشاعه فرهنگ صنایع‌دستی بومی، طرحی مشارکتی و جامع ارائه خواهند کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این طرح جامع که دربرگیرنده سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ است، با مشارکت همه‌جانبه این تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک شایانی به رشد و ترقی این سه‌حوزه در استان خواهد کرد.

او افزود: حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مسیر تحقق هدف رشد ۲۵درصدی گردشگران ورودی به استان در طول سال جاری حائز اهمیت ویژه‌ای است.

حمزه‌زاده ضمن اشاره به لزوم رفع چالش‌های این سازمان‌های مردم نهاد گفت: تعیین تکلیف بافت‌های تاریخی، ایجاد هماهنگی مابین دستگاه‌های اجرایی و قیمت‌گذاری محصولات صنایع‌دستی با قید مالیات بر ارزش افزوده در کنار رفع سایر چالش‌ها را در دستورکار قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha