نمایش «اثر و کتاب سالوادور دالی» در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران

کتاب «بررسی آثار سالوادور دالی» به همراه اثر نقاشی هنرمند اسپانیایی، سالوادور دالی در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران به نمایش گذاشته شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، همزمان با هفته میراث فرهنگی یک تابلو نقاشی از آثار سالوادور دالی با تکنیک لیتوگرافی در ابعاد ۳۹*۵۸ سانتیمتر همراه با چهار تصویر از دیگر آثار مشهور وی در قالب فوم برد و همچنین کتاب بررسی آثار او که متعلق به گنجینه کتابخانه اختصاصی نیاوران است در این موزه به نمایش درآمده است.

کتاب به نمایش گذاشته شده با عنوان «دالی» نوشته مکس جرارد چاپ فرانسه (۱۹۶۸ میلادی) شامل مجموعه ای از نقاشی های سالوادوردالی همراه با توضیح کوتاهی درباره آنها است.

سالوادور دالی(۱۹۰۴- ۱۹۸۹) نقاش ،تصویرگر و طراح اسپانیایی است. او نقاش فراواقع‌گرای اسپانیایی و طراحی ماهر بود که بیشتر به دلیل خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار فراواقع‌گرایش به شهرت رسید. دالی پس از تجربه سبک‌ها و دوره‌های هنری کوبیسم، فوتوریسم و نقاشی متافیزیکی سرانجام در سال ۱۹۲۹، به جرگه هنرمندان سورئالیسم پیوست.

در آثار هنرمندان سورئالیست ایجاد فضای وهمی بر اساس خواب ها و تصورات ضمیر ناخودآگاه و روابط نامأنوس میان عناصر جهان واقعیت صورت می گیرد. هنر بدیع دالی در نمایش و تبلیغ از خود، خیلی زود او را به بزرگترین پیشکسوت در سبک هنری سورئالیسم مبدل ساخت. معروف‌ترین اثر سالوادور دالی به‌نام تداوم حافظه در سال ۱۹۳۱ خلق شد. 

نمایشگاه یاد شده از ۲۹ اردیبهشت ماه بمدت ده روز در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران دایر است و همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001913
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha